Hej
Jeg har en meget uregelmæssig cyklus (28-60 dage), men har fået fastsat min termin til d. 2. juni 2016 til 12. ugers scanningen. Ifølge den beregning bør jeg derfor være 32+6 i dag. Jeg havde en positiv ægløsningstest omkring d. 30. august 2015.
Idet min cyklus er så ustabil, som den er, vil jeg dog høre, hvor præcist scanningerne kan beregne ens termin? Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er scanningerne ret præcise, men betyder det, at man kan beregne terminen med få dages usikkerhed? uger? måneder? eller hvor stor er usikkerhedsmarginen?
Jeg er blevet scannet i uge 10 og igen i uge 12, da jeg første gang ikke var langt nok henne ifølge scanningerne. Derudover er jeg blevet scannet uge 19 (grundet en blødning) samt uge 20.
Babyen er selvfølgelig velkommen anytime, men det vil blot være rart at vide, hvornår den cirka kan forventes at melde sin ankomst
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen kontrolfreaken
Sonjas svar
Kære Kontrolfreak :-)
Kan godt forstå at du gerne vil vide, hvornår du sådan cirka vil føde :-) Terminsbestemmelse ud fra en ultralydsscanning er rimelig sikker, især når man måler inden for de 13 uger, men min erfaring siger mig at det godt kan variere med en uge sådan ca. Så du skal nok regne med en baby fra slut maj til lidt i juni.
Jeg ønsker dig en god fødsel.
Vh,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér