Er vagtlægen forkert på den? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.550 visninger
21 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2016

O&L

Godmorgen til jer..

Jeg har en datter på knap 20 mdr som vejer 13,5 kilo 

Inden påske var hun indlagt med lungebetændelse hvor hun også fik panodil mod sin feber.. De gav hende 6,5 ml hver 6 time hvilket vi også gør herhjemme når der er feber..

Igår var jeg så i telefonisk kontakt med en læge fra 1813 pga høj feber, som sagde vi skulle give hende 10 ml hver 6 time mod feberen.. jeg syntes det lyder helt forkert altså.. 

Er der nogle herinde med forstand på sådan noget? :/..  skal lige siges at jeg IKKE har givet hende de 10 ml men fortsat med de 6,5 som de gjorde inde på hospitalet

Håber der er nogle der kan hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

Benjamins'mor

O&L skriver:

Godmorgen til jer..

Inden påske var hun indlagt med lungebetændelse hvor hun også fik panodil mod sin feber.. De gav hende 6,5 ml hver 6 time hvilket vi også gør herhjemme når der er feber..

Igår var jeg så i telefonisk kontakt med en læge fra 1813 pga høj feber, som sagde vi skulle give hende 10 ml hver 6 time mod feberen.. jeg syntes det lyder helt forkert altså.. 

Er der nogle herinde med forstand på sådan noget? :/..  skal lige siges at jeg IKKE har givet hende de 10 ml men fortsat med de 6,5 som de gjorde inde på hospitalet

Jeg er ret sikker på der står bagpå æsken hvor meget dit barn må få. 

Altså hvor meget pr kg barnet vejer. 

Anmeld Citér

14. april 2016

O&L

Benjamins'mor skriver:

Jeg er ret sikker på der står bagpå æsken hvor meget dit barn må få. 

Altså hvor meget pr kg barnet vejer. 

Det Gør der også.. ved de 10 ml skal barnet veje 20 kg .. og min datter vejer jo kun 13.5

Anmeld Citér

14. april 2016

Vivienne

Måske har han forstået 20 mdr som 20 kg?

Ring til egen læge og hør ham ad nu. 

Anmeld Citér

14. april 2016

FruHolm <3

O&L skriver:

Godmorgen til jer..

Lægevagten har nok hørt forkert 

derudover så kan jeg klart anbefale dem her istedet for flydende panodil , synes de virker meget bedre ☺️

Den skal ligges på en skefuld vand eller mælk indtil den er opløst og så gives ☺️

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

14. april 2016

O&L

Vivienne skriver:

Måske har han forstået 20 mdr som 20 kg?

Ring til egen læge og hør ham ad nu. 

Vores egen læge tror også hun må have hørt forkert for det ville Være alt for meget til hende

Anmeld Citér

14. april 2016

O&L

MinBabyOscar <3 skriver:

Lægevagten har nok hørt forkert 

derudover så kan jeg klart anbefale dem her istedet for flydende panodil , synes de virker meget bedre ☺️

Den skal ligges på en skefuld vand eller mælk indtil den er opløst og så gives ☺️

Hun kan ikke sluge piller :/

Anmeld Citér

14. april 2016

Diosa85

O&L skriver:

Godmorgen til jer..

Synes godt nok 10 ml hver 6 time lyder af meget til en barn på 13 kg. 

Dosering hedder

10 kg 5 ml højst 4 gange dagligt

20 kg 10 ml højst 4 gange dagligt 

Og da hun er tættere på 10 end 20 ville jeg fortsætte med de 6 ml hvis det hjælper 

Anmeld Citér

14. april 2016

Mutti84

O&L skriver:

De skal ikke sluges de skal opløses

Anmeld Citér

14. april 2016

Newsence

O&L skriver:

De skal ikke sluges.. De opløses i vand eller mælk og drikkes altså. Og syntes også de virker bedre og hurtigere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.