Råd søges: er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2016

Anonym trådstarter

Hej alle i dejlige mennesker.

Som førstegangs er jeg lidt i tvivl om hvad der er normalt og ikke er. 

Var i går til 3. lægeundersøgelse og blev akut sendt videre til svangreambulatoriet med blodtryk 146/102, her testede de alt og kørte CTG på lillemanden. Fine prøver, han har det godt og BT normalt igen...

Har så i dag fået voldsomme mavesmerter, altså lige som om det kramper hver gang jeg prøver at spise eller drikke noget. Det har resulteret i at jeg siden i går kl.20 kun har spist en halv krydderbolle og efterfølgende kastet det hele op igen, i form af noget hvidt skummet vand agtigt noget. 

Mit spørgsmål er bare: er det normalt at have det sådan her til sidst? 

Er 35+0 i dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Berta

I går mistanke om svangerskabsforgiftning - og nu i dag mange mavesmerter. Det lyder altså ikke helt godt.

Jeg synes du skal give føde gangen et kald. Måske er det ingenting - måske vil de se dig igen. 

/Berta

Anmeld Citér

13. april 2016

Nadiapigen

Ring lige til fødegangen en gang og hør ad. Og forklar situationen Det havde jeg gjort. 

Håber på update, hvis du evt ringer 

Anmeld Citér

13. april 2016

Berta

...og for lige at svare på dit spørgsmål. Det er ikke normalt at have så ondt i maven at man ikke kan spise. I hvert tilfælde ikke medmindre man har veer - eller måske alm maveinfluenza. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

I går mistanke om svangerskabsforgiftning - og nu i dag mange mavesmerter. Det lyder altså ikke helt godt.

Jeg synes du skal give føde gangen et kald. Måske er det ingenting - måske vil de se dig igen. 

/Berta

Har haft "tegn" på svangerskabsforgiftning siden jeg var 21+ men har altid rene prøver, normalt BT osv når jeg kommer på FG og bliver derfor sendt hjem igen, indtil min egen læge sender mig afsted igen...

så er virkelig meget i tvivl og en lille smule frustreret over at have det sådan. Har noget der ligner 1 times kørsel hver vej, så ville først lige høre herinde.

Anmeld Citér

13. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Har haft "tegn" på svangerskabsforgiftning siden jeg var 21+ men har altid rene prøver, normalt BT osv når jeg kommer på FG og bliver derfor sendt hjem igen, indtil min egen læge sender mig afsted igen...

så er virkelig meget i tvivl og en lille smule frustreret over at have det sådan. Har noget der ligner 1 times kørsel hver vej, så ville først lige høre herinde.

Så må de jo indlægge dig og finde årsagen til det meget høje blodtryk?! 

Det handler jo om dit helbred og dit barn i maven. 

Forstår slet ikke at transporttid kan være en forhindring. Du har det jo ikke godt, og nu med mavesmerter.

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Forstår slet ikke at transporttid kan være en forhindring. Du har det jo ikke godt, og nu med mavesmerter.

Det er heller ikke en forhindring med tiden, dog bare super træls at køre så langt uden at de kan gøre noget, da vi ingen af os har kørekort og derfor bliver afhængige af andre.

Har været indlagt i Aarhus til obs for ca 1 måned siden også uden held. 

Mit blodtryk var jeg i behandling med inden graviditeten, men det har lagt fint indtil omkring uge 21+. Hver gang jeg er endt på FG har det også været fint på trods af høje tal ved egen læge...

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Og så længe han har det fint og jeg ikke er i livsfare, så gør de ikke mere. Han har det super godt derinde, det er bare mig der er skidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.