Jeres bedste tips - Behagelig flyrejse med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. april 2016

Halfdantimm

Hej alle

Jeg håber, I vil bruge et par minutter på at hjælpe mig i research til en kommende artikel. :-)

Jeg ejer billigeflybilletter.dk.

Her har jeg tidligere skrevet om regler for børn, der rejser alene.

Det er en populær artikel, og jeg får mange spørgsmål om rejse med børn i det hele taget.

Derfor vil jeg gerne lave en artikel om, hvordan du i det hele taget får en behagelig flyrejse, når du rejser med børn.

Altså hvordan du undgår, børnene har for meget energi, sikrer de er underholdt på turen og undgår, at alle medpassagerne hader en efter landing.

Vil I skrive jeres bedste tips herunder?

Så tager jeg dem med i artiklen og giver "credit" til de, der har skrevet tips :-)

På forhånd tak!

Halfdan

billigeflybilletter.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Babilooo

Halfdantimm skriver:

Hej alle

Jeg håber, I vil bruge et par minutter på at hjælpe mig i research til en kommende artikel. :-)

Jeg ejer billigeflybilletter.dk.

Her har jeg tidligere skrevet om regler for børn, der rejser alene.

Det er en populær artikel, og jeg får mange spørgsmål om rejse med børn i det hele taget.

Derfor vil jeg gerne lave en artikel om, hvordan du i det hele taget får en behagelig flyrejse, når du rejser med børn.

Altså hvordan du undgår, børnene har for meget energi, sikrer de er underholdt på turen og undgår, at alle medpassagerne hader en efter landing.

Vil I skrive jeres bedste tips herunder?

Så tager jeg dem med i artiklen og giver "credit" til de, der har skrevet tips :-)

På forhånd tak!

Halfdan

billigeflybilletter.dk

Meget skiftetøj.. Oplevede at min baby fik diarré. 

Sut i munden ved opstigning og landing. 

Ipad med spil

frugt nødder og chokolade.

bestille liftplads hvis banet vejer under 10 kg.

bomuldshue til små børn og varmt tøj... Det trækker fælt

Anmeld Citér

13. april 2016

(august)

At forældrene har sørget for at børnene har krudtet af inden flyrejsen så de kan sidde lidt mere stille. 

Lag på lag tøj, da der en et vildt koldt eller vildt varmt. 

Diverse snacks som de kan sidde og småspise.

lydbøger, alm bøger, iPad evt kortspil til større børn/ eller Uno junior. 

Slikkepinde/vingummier/tyggegummi til op og nedstigning. 

Sut/amning/flaske til de små

Anmeld Citér

13. april 2016

bvk

Vi har været på rigtig mange lange flyveture med vores unger, og det er egentlig gået meget let.

Vi har en klar ansvarsfordeling allerede fra vi begynder turen mod lufthavnen. Jeg har fokus på ungerne, mens min mand står for pas, biletter mv.

Vi forsøger at være veludhvilede, så fokus kan være på ungerne, dvs vi er klar på at læse, snakke spille ipad mv. hele vejen.

Pigerne ved, at de skal blive på deres plads under hele flyveturen og de gør det uden brok, for de har aldrig fået lov til andet. Derudover forsøger vi at holde pigerne fra at tage kontakt til de andre passagerer, både for at undgå at irritere de andre, men særligt for at undgå, at vores medrejsende distraherer når pigerne skal sove.

Derudover skal man glemme drømmen om at se voksen film, tage høretelefoner mv på mens ungerne er små��

Det er en god idé at sørge for brød og banan,  så både børn og forældre får noget at spise.

Derudover kan en næsespray være en god idé ved propper i ørene..

Anmeld Citér

13. april 2016

Halfdantimm

Tak for alle de gode svar allerede. Det er en fornøjelse. Jeg glæder mig til at læse de næste.

Anmeld Citér

13. april 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg flyver ofte med mine børn. 

Jeg har fortalt og forklaret, hvad man gør i security (det ved de allerede, men vi gennemgår proceduren et par gange inden afgang, så de er helt med på det).

I lufthavnen er der ingen regler ang slik mm. Selvom klokken er 7 om morgenen må de selv vælge, hvilke slikkepinde, de skal have, når vi letter og lander (hjælper på trykket i ørerne), og de får også lov til at vælge en anden snack til selve turen. De får altid et nyt blad, malebog eller andet til turen, og vi har også vores tablet med at spille/se film på. 

Jeg har altid madpakker med, så de kan få mad ombord, og sørger for at købe en flaske vand til os hver. 

Mit bedste råd er dog, at pakke håndbagagen let. Jeg har ikke mere med, end hvad vi skal bruge på selve flyveturen, og sørger for det er let at finde diverse ting. Jeg betaler hellere for at få tjekket en kuffert ind, så mine hænder er frie, og jeg kan fokusere på børnene - hvilket også er rart, når man feks i Stansted skal gå ret langt for at komme til gaten. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Vi rejser også meget nogen gange bliver det til 3 gange om året. Vi har altid iPad med. Den er fyldt med spil. Samt malebog og en opgave bog. Min søn på 5 elsker og få læst op samt og løse nogle opgaver. Jeg sørger for at han har tyggegummi i munden når vi letter og lander og ellers har jeg altid lidt snolder med. Hov det vigtigste en nakkepude et tæppe så falder min søn ofte i søvn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.