Jeg er meget i tvivl om kategorien, så beklager på forhånd.
Men som barn flyttede jeg med min mor til et nyt sted i landet. Min mor blev den nye kone, hendes nye mand havde to børn med en kvinde som jeg den dag i dag stadig ikke kan tåle synet af.
Men stedfars familie behandlede mig rigtigt dårligt - jeg var som luft for dem, og var der et eneste ord i min retning, var det negativt. Til fælles fødselsdage (vi var tre børn) fik jeg ikke altid gaver når man stedfars to børn gjorde.
Det var hårdt for mig, særligt fordi vi flyttede langt væk fra min mors og dermed min familie. Havde ikke kontakt med min bio far.
De to børn var også til tider hårde ved mig - og jaloux, selv om jeg syntes de var heldige. De fik al opmærksomhed, fik dobbelt fødselsdage osv osv. De boede nemlig 14 dage skiftevis hos deres far (hvor jeg nu boede) og deres mor.
Der er selvfølgelig sket mange ting, men for at gøre en lang og kompliceret historie kort, så hadede den tidligere kone også mig og min mor. Hun ville ofte mødes og snakke med min stedfar om deres børn, men ville ikke have min mor ned, selv om hun jo var deres stedmor og holdt af børnene. Måske på sin vis forståeligt, men hun gik langt for at forhindre et samarbejde. Hun ringede også i flere år til min stedfar for at kritisere mig.
Blandt andet brokkede hun sig over da der skulle laves nye værelser i huset. Mit værelse var utæt (gammelt hus) og det blev derfor mig der fik det første værelse der blev færdigt. Jeg boede der jo også alle dage, hvorimod det ene barn på det tidspunkt boede hovedsageligt hos deres mor og den anden stadig halv/halvt.
En dag hvor hun ringede for at brokke sig over at jeg fik nyt værelse, valgte jeg desværre at lytte med på tlf. Det var selvfølgelig forkert, men jeg har et skadet barn som dybest set bare gerne ville vide hvad jeg nu skulle stå på mål for.
Jeg synes overhovedet ikke min stedfar forsvarede mig imod sin ekskone. Det er en del år siden, så prøver at lade være med at forestille mig mere end der skete så jeg kan ikke være sikker på at han gav hende ret i at jeg var et hysterisk barn (det mente hun jeg var fordi jeg ønskede det første nye værelse pga mus og skrubtudser i det gamle værelse, som var helt utæt og dårligt.
Men selv om mit forhold til min stedfar nu er ok, så gør det alligevel ondt at han ikke bad hende om at blande sig udenom. Hvad ragede det overhovedet hende? Jeg ved at min mor har haft de samme følelser, og tænker han måske er for vattet til at ville forsvare os fordi ekskonen er en kæmpe harpe.
Men hvad synes andre egentlig? Er det ok at hun blandede sig i opdragelsen af mig? Jeg kæmper med mange ting fra min barndom og hun er bare en af dem. Men skal jo se hende nogle gange til mine stedsøskendes arrangementer og helt ærligt så har jeg stadig lyst til at spænde ben for hende eller måske stikke hende en lussing 
Har selv børn og god uddannelse osv så det er irrationelt, men ville bare gerne høre fra andre om det egentlig er ok hvad hun og min stedfar gjorde.