Barn syg -hjemme, hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. april 2016

MysteriousAngel

Normalt er reglen den, at hvis man ikke har været i skole pga sygdom, at man så ikke må hverken komme ud at lege eller på besøg hos nogle.

Nå men, vores mellemste datter kastede op igår og var slatten. Idag er der intet galt. Hun skovler i sig med mad og er generelt som hun plejer. 
Jeg har holdt hende hjemme idag fordi hun jo kastede op igår.

Så opstår der et problem hvor manden og jeg er uenig.

Jeg synes gerne at hun må lege hjemme, male og hoppe på trampolin men ikke lege ude. Netop fordi at JEG har truffet valget om, at lade hende blive hjemme. Hun er ikke blevet spurgt i morges eller har ligget og ynket og sagt hun var syg indtil hendes søstre kom hjem.

Manden mener, at uanset hvad, så skal hun blive liggende på sofaen fordi hun ikke var i skole. Men det synes jeg er en form for straf. Fordi hun igen, ikke selv har valgt at blive hjemme for at slappe af men fordi vi har valgt for hende i morges, ikke at vække hende.

Hvad synes I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Mullesmith

MysteriousAngel skriver:

Normalt er reglen den, at hvis man ikke har været i skole pga sygdom, at man så ikke må hverken komme ud at lege eller på besøg hos nogle.

Nå men, vores mellemste datter kastede op igår og var slatten. Idag er der intet galt. Hun skovler i sig med mad og er generelt som hun plejer. 
Jeg har holdt hende hjemme idag fordi hun jo kastede op igår.

Så opstår der et problem hvor manden og jeg er uenig.

Jeg synes gerne at hun må lege hjemme, male og hoppe på trampolin men ikke lege ude. Netop fordi at JEG har truffet valget om, at lade hende blive hjemme. Hun er ikke blevet spurgt i morges eller har ligget og ynket og sagt hun var syg indtil hendes søstre kom hjem.

Manden mener, at uanset hvad, så skal hun blive liggende på sofaen fordi hun ikke var i skole. Men det synes jeg er en form for straf. Fordi hun igen, ikke selv har valgt at blive hjemme for at slappe af men fordi vi har valgt for hende i morges, ikke at vække hende.

Hvad synes I? 

Synes hun skal have lov at lege og gære hvad hun nu kan og har lyst til! Men nok ikke besøge nogen eller få besøg, men det er mest pga smittefare jeg tænker. Ellers bare vær glad på hendes vejne at det var en hurtig omgang sygdom, det skal hun jo ikke straffes for ved at blive lænket til sofaen  

Anmeld Citér

13. april 2016

MysteriousAngel

Mullesmith skriver:

Synes hun skal have lov at lege og gære hvad hun nu kan og har lyst til! Men nok ikke besøge nogen eller få besøg, men det er mest pga smittefare jeg tænker. Ellers bare vær glad på hendes vejne at det var en hurtig omgang sygdom, det skal hun jo ikke straffes for ved at blive lænket til sofaen  

Ja sådan tænker jeg også. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Mullesmith

MysteriousAngel skriver:

Ja sådan tænker jeg også. 

Vi andre ligger jo heller ikke på langs dagen efter man har været syg! Så nyder man da bare at man er frisk igen 

Anmeld Citér

13. april 2016

Klumpe-dumpe

Jeg synes bestemt godt hun må lege. Det andet virker som en straf. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Bodi

hvor gammel er din datter? Mine børn har altid leget inde, når de er syge - Jeg syntes ikke man skal tvinge dem til at ligge på en sofa, selvom de er syge. De fleste børn kan jo godt sidde og tegne og hygge sig lidt, selvom de er syge.

Anmeld Citér

13. april 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn er knap fem år nu, når han er syg får han liv at lave det han har lyst til, men ikke udenfor og heller ikke med andre. 

Sidst han havde 40 i feber kunne han sagtens side og lege med LEGO, men han blev hurtig meget ulykkelig og han var død træt. 

Vi har det lidt sådan at er han syg og er han hjemme, så skal han ikke udenfor og heller ikke lege med andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.