Internet i sfo??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
4 svar
3 synes godt om
13. april 2016

LLT.

Hej damer

Nu er mit første barn jo lige startet i før-skole her 1.april og ved ikke hvordan det normalt er i SFO mht. adgang til div. internet. Men nu har jeg henten trunten flere gange hvor hun har sat med en fra klassen over hende og været på youtube? altså herhjemme har hun ikke adgang til internet selv så vi har ikke rigtig fået snakket om hvad man må og ikke må på internettet

Det der bekymre mig er, hvad nu hvis de får trykket forkert eller noget? der skal ikke meget staven forkert på youtube før der popper grimme ting op i hovedet på en 

Hvordan er reglerne i jer andres SFO? er der os bare fri adgang til internettet? ser også tit drengene fra både min piges klasse og ældre børn spille voldsomme skydespil 

Er jeg bare håbløst bagud eller er det sådan man gør i dag? for så tænker jeg da at jeg skal have en snak med hende hvordan man passe på, på internettet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

sne190810

LLT. skriver:

Hej damer

Nu er mit første barn jo lige startet i før-skole her 1.april og ved ikke hvordan det normalt er i SFO mht. adgang til div. internet. Men nu har jeg henten trunten flere gange hvor hun har sat med en fra klassen over hende og været på youtube? altså herhjemme har hun ikke adgang til internet selv så vi har ikke rigtig fået snakket om hvad man må og ikke må på internettet

Det der bekymre mig er, hvad nu hvis de får trykket forkert eller noget? der skal ikke meget staven forkert på youtube før der popper grimme ting op i hovedet på en 

Hvordan er reglerne i jer andres SFO? er der os bare fri adgang til internettet? ser også tit drengene fra både min piges klasse og ældre børn spille voldsomme skydespil 

Er jeg bare håbløst bagud eller er det sådan man gør i dag? for så tænker jeg da at jeg skal have en snak med hende hvordan man passe på, på internettet 

Håbløs bagud eller ej, så syntes jeg det er en sørgelig udvikling hvis dét er hvad man laver på en SFO nu om dage. 

Jeg ville da helt klart prøve at tage det op en dag, evt hvis man kunne lave et skriv ud til flere, for også at opveje stemningen hos andre forældre. 

Men ting er netop alle de unødvendige ting, som kan poppe frem/søges efter. En anden ting er, at netop på en SFO, fyldt med børn, burde det da for suvlan være mulighed for at finde på noget andet, og langt mere fornuftigt, at lave... Come on altså. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Fam. Madsen

I min søns SFO er der ikke fri adgang til computer eller internet. Heldigvis. For så ville jeg da godt nok snakke med pædagogerne om det. da jeg mener at netop i SFO'en skal leg da fylde mest ikke computer eller Playstation. 

dog vil jeg sige, at engang imellem sidst på dagen ser jeg at de ser film på deres smartbord. men her er altid en pædagog til stede. samt når de en sjællen gang spiller på play station. og engang imellem synes jeg også det er ok de ser film eller spiller på ps.

men ikke hverdag for så ville jeg spørger underne ind til det.

Anmeld Citér

13. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
LLT. skriver:

Hej damer

Har du hørt pædagogerne hvordan reglerne er og hvad de har mulighed for at søge på ?. Mange steder har de jo blokering på, så de ikke kan komme på "forkerte" sider. Synes internet er en fin ting i sfoen ( selvfølgelig skal de ikke sidde i flere timer hver eftermiddag), men det kan være en fin måde for børnene af koble af på. Jeg er faktisk i de her dage vikar i en 1. Klasse og hold da op nogle lange skoledage de kan ha ( med til tider meget fagligt i), så jeg forstår godt at de kan ha brug for at " bare sidde" og lave ikke rigtig noget når kl har passeret 14-15 tiden

Anmeld Citér

13. april 2016

GrønStjerne

I min datters SFO er der ikke tablet og tlf + computer adgang. Der leger de. Det er så en meget bevidst strategi fra skolens side. Det bliver selvfølgelig brugt i undervisningen, men absolut ikke ellers. De skal ikke bruge deres telefoner på sfo´ens område.

Jeg ville helt sikkert tage den snak med din datter, hellere før end efter hun har set et eller andet som en større elev har klikket på..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.