lillespir26 skriver:
Kunne heller ikke amme nr 1 mere end 40% til hun var 4 mdr hvordan fik du det til at gå godt anden gang venter nemlig nr 2 om 28 dage
jeg havde en meget lang fødsel første gang, som endte med meget stort barn bristning og deraf en mindre efterfødselsreaktion, så jeg magtede ikke at få nok at spise og drikke..
anden gang, ønskede jeg at prøve at amme, og var blandt andet en tur på ammeambulatoriet, på HVidovre, hvor jeg fik en snak med en jordemoder om amning.
Da jeg fødte anden gang, hvilede jeg mere i mig selv og fik spist, drukket og hvilet som jeg skulle, min søn nægtede så at tage mit højre bryst, men venstre gik strålende, så jeg lånte en pumpe på apotektet og malkede ud på højre og så fik min søn det på flaske.. Men efter 3 uger fik ejg pludselig til at tage det højre og så gik det..
Dog supplerede jeg indimellem med en lille flaske MME, da han blev en stor dreng...
Jeg var endda akut indlagt i 4 dage, da han var 11 uger, og måtte ikke amme, og SKULLE smide min mælk ud, pga medicin, her troede jeg at det var slut, men jeg fik dog gang i det da jeg kom hjem igen, en kæmpe sejr for mig, og som 5,5 mdr gad han ikke mere ( han var så også 11 kg og 75 cm her ) og fik så flaske for resten...
Men JEG var stolt af mig selv, for at gøre det så længe især fordi alt gik galt første gang..
Men måske du kunne kontakte et ammeambulatorie hvis det findes der hvor du skal føde, de hjælper gerne med råd og vejledning...