Kunne i amme 2. gang også?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
11 svar
5 synes godt om
13. april 2016

Doubleup

Hej.

Jeg ammede min datter fuldt til hun var 5 mdr. og supplerede ind til hun selv stoppede en uge ingen hun blev 1 år. Jeg elskede det og håber at kunne gøre det igen her med nr. 2. men er så nervøs for pludselig ikke at kunne. 

Kunne i også amme 2. Barn? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg kunne ikke amme min første, men nummer to ammede jeg til han var ca 6 mdr... Der bed ham mig 5 gange i brystet, og han gad heller ikke mere, så vi var helt enige om at stoppe der.. 

Men forstår din bekymring, om gerne at ville det igen, jeg ville ønske jeg havde haft et godt forløb med nummer et også

Anmeld Citér

13. april 2016

lillespir26

Inger skriver:

Jeg kunne ikke amme min første, men nummer to ammede jeg til han var ca 6 mdr... Der bed ham mig 5 gange i brystet, og han gad heller ikke mere, så vi var helt enige om at stoppe der.. 

Men forstår din bekymring, om gerne at ville det igen, jeg ville ønske jeg havde haft et godt forløb med nummer et også

Kunne heller ikke amme nr 1 mere end 40% til hun var 4 mdr hvordan fik du det til at gå godt anden gang venter nemlig nr 2 om 28 dage 

Anmeld Citér

13. april 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg har ammet begge mine piger til de var hhv 15 og 13 mdr  

Jeg har en veninde som ammede den første, men desværre ikke rigtig kunne få det til at fungere med nr 2. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Melm

Jeg ammede også begge mine ☺️

Anmeld Citér

13. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
allemine2 skriver:

Hej.

Jeg ammede min datter fuldt til hun var 5 mdr. og supplerede ind til hun selv stoppede en uge ingen hun blev 1 år. Jeg elskede det og håber at kunne gøre det igen her med nr. 2. men er så nervøs for pludselig ikke at kunne. 

Kunne i også amme 2. Barn? :-)

Min første kunne jeg kun amme i knap 3 mdr. Han var længe om at lære teknikken og han kunne ikke suge ordentligt fordi han havde kolik og tabte sig derfor. Jeg havde masser af mælk

min anden søn blev født med mørkegrønt fostervand og et helt hold stod klar med remedier. De blev dog ikke nødvendige. Han kom op på mig og sugede sig selv fast til brystet og forlod det ikke før jeg tvang ham af et par timer to døgn senere. Så aldrig råmælken

samme bryster, to forskellige børn

Anmeld Citér

13. april 2016

Bodi

Jeg har ammet begge mine uden problemer - og jeg skal også amme den 3. - Jeg har ikke skænket det en tanke, at jeg ikke skulle kunne det.

JEg tror det er vigtigt, at du ikke tænker "det kan jeg ikke" eller "hvad nu hvis...", det skal nok komme, og når du har ammet den første, hvorfor skulle du så ikke kunne med nr 2 

Anmeld Citér

14. april 2016

Doubleup

Tak for alle jeres gode svar :-)

Anmeld Citér

14. april 2016

L-Mortil3

Jeg kunne kun amme den første i en måned, så var mine bryster så ødelagt af kæmpe revner at der kom mælk ud af sårene.

Nummer 2 var en drøm at amme, jeg tænkte slet ikke på om jeg kunne/ikke kunne trods det dårlige forløb med nummer 1. 

Ham ammede jeg fuldt.

Nummer 3 som jeg ammer nu er 6 uger, det kører også bare!

Anmeld Citér

14. april 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
lillespir26 skriver:

Kunne heller ikke amme nr 1 mere end 40% til hun var 4 mdr hvordan fik du det til at gå godt anden gang venter nemlig nr 2 om 28 dage 

jeg havde en meget lang fødsel første gang, som endte med meget stort barn bristning og deraf en mindre efterfødselsreaktion, så jeg magtede ikke at få nok at spise og drikke..

anden gang, ønskede jeg at prøve at amme, og var blandt andet en tur på ammeambulatoriet, på HVidovre, hvor jeg fik en snak med en jordemoder om amning. 

Da jeg fødte anden gang, hvilede jeg mere i mig selv og fik spist, drukket og hvilet som jeg skulle, min søn nægtede så at tage mit højre bryst, men venstre gik strålende, så jeg lånte en pumpe på apotektet og malkede ud på højre og så fik min søn det på flaske.. Men efter 3 uger fik ejg pludselig til at tage det højre og så gik det.. 

Dog supplerede jeg indimellem med en lille flaske MME, da han blev en stor dreng...

Jeg var endda akut indlagt i 4 dage, da han var 11 uger, og måtte ikke amme, og SKULLE smide min mælk ud, pga medicin, her troede jeg at det var slut, men jeg fik dog gang i det da jeg kom hjem igen, en kæmpe sejr for mig, og som 5,5 mdr gad han ikke mere ( han var så også 11 kg og 75 cm her ) og fik så flaske for resten...

Men JEG var stolt af mig selv, for at gøre det så længe især fordi alt gik galt første gang..

Men måske du kunne kontakte et ammeambulatorie hvis det findes der hvor du skal føde, de hjælper gerne med råd og vejledning... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.