Når familien er ødelagt :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
2 svar
4 synes godt om
12. april 2016

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, har jeg det ikke med mine forældre som jeg ønsker. Vi har haft et meget anstrengt forhold hvilket også kan mærkes når vi er sammen, da det sidder dybt i mig. Min mor bliver så hurtig skuffet hvis ikke jeg gør hvad hun ønsker eller hvis jeg siger fra. 

Jeg bor sammen med min skønne kæreste og vores dejlige datter, og mine forældre vil så gerne besøge os, og have besøg af os. Jeg har ærlig talt bare ikke ret meget lyst da jeg kan mærke den pressede stemning i mellem os, eller den pressede stemning som kommer hvis ikke jeg passer på med hvad jeg siger. Det er som om min mor ikke kan acceptere at jeg har en anden holdning end hende. Hun pressede mig helt vildt i forhold til amning og spurgte konstant til den, også selvom jeg flere gange gav udtryk for at det ikke fungerede og det egentlig gjorde mig ked af det at snakke om, alligevel fortsætter hun og bliver ved med at sige jeg bare skal gøre sådan og sådan, fordi amning jo er det bedste for barnet. Det gør mig simpelthen så ked af det at min mor er som hun er, og hun ikke kan lade mig gøre tingene på min måde. 

De har spurgt om de måtte besøge os den ene dag, og det måtte jeg sige nej til, da vi skulle noget alle de andre dage, og kunne derfor ikke magte at vi ikke havde en dag/aften for os selv, det skrev hun så at hun sagtens kunne forstå, men kunne så tydeligt hører på hende da vi talte i telefon at hun var skuffet, og hun begyndte at spørge hvad vi skulle. 

Sådan er det med alt! Hun vil være tæt på, men kommer FOR tæt på, og det føltes til tider som om hun ikke synes det jeg gør er godt nok. 

Jeg har SÅ svært ved at sige fra overfor mine forældre, fordi de har gjort så meget for mig, men jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre mere. Det går mig på at jeg ikke engang har lyst til at have besøg af mine egne forældre, men stemningen er så presset når vi er sammen og jeg skal virkelig anstrenge mig for at virke ok med det. 

Min mor vil gerne være der hele tiden, og hun har flere gange spurgt om ikke vi kom hjem til dem og sov en hel weekend, og det har jeg ærlig talt ikke lyst til efter jeg har fået min egen lille familie, vil bare gerne hjem i min egen seng og sove, og hvis jeg fortæller hende det bliver hun mega skuffet og føler ikke jeg gider dem, og så bliver hun mega tavs og det går direkte til samvittigheden, så vi alligevel gør det. Føler nemlig jeg skylder dem så meget, så jeg kan ikke sige fra, og det ender tit med at jeg kun gør det, for at gøre dem glade. Vores forhold er blevet ødelagt, og uanset hvor meget vi har talt om det, så lever vi egentlig bare som om der aldrig har været et dårligt forhold. Min mor kan ikke acceptere et nej, og presser gerne på for at få mig til at ændre mening. 

Jeg kan ikke overskue at være sammen med dem for meget, og de vil bare gerne være sammen med os hele tiden. Det rammer dem DYBT når jeg siger fra (og det sker altså ikke tit) men ville ønske at de kunne forstå hvorfor jeg vil hjem i min egen seng og sove, hvorfor jeg måske ikke lige kan overskue besøg en dag, acceptere at jeg ikke altid kan gøre hvad de ønsker, og forstå at jeg skal kunne sige min mening og have min egen mening uden hun bliver fornærmet.

Jeg ville ønske jeg kunne sige fra, for på det sidste er jeg blevet mere og mere irriteret, og kan mærke det snart koger over. Det går mig på at jeg ikke har lyst til at omgås min egen familie - og det går mig endnu mere på at min mor tager alting negativt og egentlig bare forventer jeg altid står klar og allermest går det mig på at hun skal kommentere alt, fortælle mig hvad jeg kan gøre anderledes i forhold til vores datter. Det er som om hun ikke synes jeg er en god nok mor Jeg er så træt af at have det sådan her, ikke turde sige fra, gøre ting jeg ikke vil for at gøre dem glade, og bare sidde med en klump i halsen hver gang vi er sammen fordi jeg er bange for at sige noget forkert. Jeg føler mig ikke godt tilpas i deres selskab og det gør virkelig ondt, for de forsøger virkelig at gøre det bedste for min lille familie, det bliver bare på en måde, hvor de nærmest fortæller os hvad vi bør gøre, og blander dem i ting jeg ikke altid synes de burde blande dem i. 

Hvad skal jeg dog gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Tal med dem  Det er en svær samtale for alle parter, men i bliver nødt til at få italesat situationen. De kan helt sikkert godt mærke du er beklemt når i ses og at du trækker dig en smule, med det resultat, at de selvfølgelig prøver endnu mere at opreholde en form for kontakt. Det bliver en ond spiral. De er formentlig ikke klar over hvad der er galt og derfor kan de heller ikke korrigere for det. Det lyder som om de rigtig gerne vil hjælpe jer, du må fortælle dem, hvordan de bedst gør det.  

Anmeld Citér

13. april 2016

Newsence

Siger din mor hun er skuffet? Du skriver hun sagde i telefonen at det kunne hun godt forstå men du kunne høre skuffelsen. Er du sikker på det ikke er din egen dårlige samvittighed der spiller ind og at du så ubevidst fører det over på din mor? Du bliver jo nød til at forholde dig til det hun siger ( at det er ok) og så droppe tolkningerne om skuffelse for det kan jo være du tager fejl.

egentlig læser om en mor der rigtig gerne vil gøre fortiden godt igen og som hele tiden forsøger at nærme sig dig og du skubber dem væk. Og det får hende så til at prøve igen og igen. Måske skulle du tage og kigge på din mor med nye øjne. Starte på en frisk og give hende en reel chance for at forbedre jeres forhold, men husk at det kræver altså også en indsats fra DIN side, at du nærmer dug din mor og tillader at hun kommer ind i dit liv og ikke afviser alle tiltag fra hende. Sorter i dem og så må du jo leve med at hun evt bliver skuffet. Helt ærligt du er voksen og det er din mor også. 

Og hvis hun har hjulpet jer meget så syntes jeg faktisk du skylder hende i det mindste at prøve at få det til at fungere. Skal ikke sige du ikke gør, men ud fra dit indlæg lyder det ærlig talt som om du har set dig sur på din mir og alt hvad hun gør bare er forkert, styrende osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.