C85 skriver:
Jeg forsøger virkelig også på, ikke at lade det fylde alt for meget, men i perioder er det godt nok svært. F.eks. når det kan føles som om alle omkring mig bliver gravide. Jeg kan indimellem få følelsen af uretfærdighed og jeg kan ingenting gøre, bortset fra at prøve at tænke på noget andet. 
Jeg er typen, der godt kan lide at have kontrol og i denne situation har jeg absolut ingen.
Savner nok bare at kunne lufte mine frustrationer og at kunne snakke om det, uden at min kæreste lukker helt i. Mine veninder er slet ikke i samme situation som mig og jeg synes derfor det er svært at bruge dem, da de jo ikke ved hvilke følelser der fylder i min krop. Tror ikke man kan sætte sig ind i det, hvis man ikke har prøvet det.
Hvordan har du håndteret det? Når nu du har været igennem det i så mange år?
Tja... Hvad gjorde jeg.
jeg kunne bryde sammen og tænke ... Han går sikkert fra mig og finder en anden finke der kan give ham et barn. Jeg var sur på min krop osv. Men jeg kom til at tænke på at sandsynligheden for at ham ville gå kun ville stige ved at jeg blev sur og tvær og ked af det hele tiden. Jeg prøvede derfor at tage mig lidt sammen. Det var ikke skuespil - han vidste at det ikke var sjovt for mig. Men jeg forsøgte på ikke at lade det tære vores forhold. Vi tog på en lang vandretur (1 måned) og nød hinanden. Vi tog på cafe og i biffen - alle de ting man savner når man er udkørt og har børn 
jeg lavede en liste over hvad der puttede energi ind på min energikonto... Det kan være yoga, cykelture, pigetur/ shoppetur, chokolade, langt varmt karbad, spa m.m
Prøv at lave en liste og gør noget af det.
I forhold til st have en smule kontrol kan man forberede sin krop då godt som muligt. Jeg spiste sundt uden sukker, tog gravitamin , fiskeolie, løb og gik til akupunktur 6-8 gange inden ægoplægning. Så gør man jo et eller andet.
Du kan ikke afgøre om du bliver gravid men forberede din krop bedst muligt.
Hvis han har dårlig sæd og det er hårdt med behandling kan I jo vælge donor - det går typisk lettere. Du kan jobtabene det som sidste udvej.
Jeg var on and off i behandling i 5 år og fik to sønner ud af det. To graviditeter.