Nok en kage.. men den gik i fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. september 2009

Pia

Ja selve bunden og det og ligge chokoguf i midt gik som fint nok.
Havde bagt bunden ud fra en muffins opskrift som jeg fandt her inde..
Og så delte jeg den og puttede daim mousse i midten ( jeg er en chokogris og det er min fødag vi skal fejre)..
Nå men så skulle jeg jo lave mmf og præcis lige som sidste gang drillede det helt vildt,..
Jeg bruger dobbelt så meget flormelis som der står i opskriften ( bruger den på den første side under opskrifter) og jeg døjer helt vildt med at den hænger fast i bordet selvom det er helt smmurt  ind i mazina mel..
Og da jeg så skal rulle den ud driller den også og det ender så også skidt da den skal på kagen. Og nåå ja så havde jeg ikke frugt farve nok..
Og havde ikke fået lavet en stor nok portion af ren hvid mmf.. Så kagen er godt nok sat sammen styk for styk og kønt blev det ikke..

Så sidder en af i skønne kvinder med en anden opskrit på mmf eller en anden måde og gøre det på, så skriv endelig..

her er billedet så af den kikset kage...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2009

82Miraklet

Pia skriver:

Ja selve bunden og det og ligge chokoguf i midt gik som fint nok.
Havde bagt bunden ud fra en muffins opskrift som jeg fandt her inde..
Og så delte jeg den og puttede daim mousse i midten ( jeg er en chokogris og det er min fødag vi skal fejre)..
Nå men så skulle jeg jo lave mmf og præcis lige som sidste gang drillede det helt vildt,..
Jeg bruger dobbelt så meget flormelis som der står i opskriften ( bruger den på den første side under opskrifter) og jeg døjer helt vildt med at den hænger fast i bordet selvom det er helt smmurt  ind i mazina mel..
Og da jeg så skal rulle den ud driller den også og det ender så også skidt da den skal på kagen. Og nåå ja så havde jeg ikke frugt farve nok..
Og havde ikke fået lavet en stor nok portion af ren hvid mmf.. Så kagen er godt nok sat sammen styk for styk og kønt blev det ikke..

Så sidder en af i skønne kvinder med en anden opskrit på mmf eller en anden måde og gøre det på, så skriv endelig..

her er billedet så af den kikset kage...

Den ser da lækker ud og tror da også bestemt den smager godt.

Mht opskriften skal du også bruge meget mere flormelis end der står.... men præcist hvor meget ved jeg ikke.. jeg prøver mig frem....

hvis din MMF stadig klistrer når du udruller den mangler den måske stadig Flormelis ?????

Og igen hvis den først har hængt i bordet er det en fordel og fjerne alt det der sidder på bordet da det ellers TIT klister til oven på det igen.....

Og så igen tålmodighed tålmodighed.... Her på min sidste kage skulle der 12 udrullingsforsøg til for min sorte MMF var til at ligge på kagen.....
Hver gang måtte jeg ælte MMF´en sammen igen og tilsætte en lille smule flormelis, ordne bordet og så masser af Maizena.... og så ruller jeg den ud...et tryk med kage rullen og jeg vender dejen om samt en halv omgang... og igen et ryk og så vendes og en halv omgang... Til at forstå ??

Nå, men det er hvad jeg lige kan give dig af råd...

Held og lykke og Tillykke med fødselsdagen.....

Knus

Anmeld

28. september 2009

Sofia24

Jeg er sikker på at kagen smagte fantastisk  hvilket jo er det vigtigste - så kan det andet komme senere...

Jeg bruger og den opskrift du bruger, men har aldrig afvejet flormelisen så ved ikke hvor meget jeg bruger!
Men jeg starter med at rører i MMF-en i skålen indtil den er næsten så fast at den ikke klistrer i bordet. Det har aldrig drillet mig på den måde...  

Mmmhh - får lyst til lækker kage nu

Anmeld

28. september 2009

KarinaIda

Hold da op, det er da en super flot kage.... Den kan du skam sagtens være stolt af  Og ja, som de andre sige, så smagte den sikkert rigtig godt, og det er jo det vigtigste af det hele, og så skal pynten nok komme senere  Og forresten tillykke med dagen Og så får du lige en kage herfra  Hehe

Anmeld

28. september 2009

Pia

Ja selvom jeg langt fra er tilfreds med resultatet, så smagte/ smager kagen suverænt..
Og den var riglig stor til 14 mennesker... vi har kage til mange dage endnu
Tak for de søde roser...
og tak for hilsnerne.. havde en dejlig dag,..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.