Hvad skal der stå på gaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2016

Ciss

Jeg ville have brugt fødselsdatoen.

Mine børn fik sølvskeer med indgraveret fødselsdato, længde og vægt. Der er jo mange ting man bruger at indgravere fødselsvægt og længde, evn stjernetegn og lignende på, så da bliver det jo naturligt at bruge fødselsdatoen.

For mig er fødselsdatoen en mærkedag. Du over det er mine børn døbt, men jeg må slå op i fotoalbummet for at finde den præcise dato, for den går jeg ikke sådan rundt og husker på. Den er ikke en mærkedag for mig på samme måde som fødselsdagen er. Om man er meget religiøs af sig, vil det muligvis stille sig anderledes og da vil man muligvis ønske sig dåbsdatoen indgraveret.

Så jeg vil tro, at det afhænger lidt af, hvem gaven er til, hvad som er det mest rigtige at gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Hej

jeg står og skal til dåbsfest her om en måned.

Jeg tænker at købe en sparebøsse med indgravering.

På hjemmesiden står der at man kan skrive navn og dato.

navn giver jo sig selv med datoen forvirrer mig. 

Er det fødselsdatoen eller dåbs datoen ?

Er virkelig i tvivl. 

Hvad ville I vælge ?

Hvad ville I som forældre helst ønske der stod?

Medmindre at du er meget nær familie, ville jeg ikke noget af det. Ved godt at det kun er ment godt fra din side af, men tror desværre at flere dåbs forældre for rigtig mange indgravere ting til deres børn- så mange så de slet ikke bliver værdsat på den måde som gaven egentlig har fortjent ( og uden mulighed for bytteret), håber at du ved hvad jeg mener.  

Anmeld Citér

12. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Hck skriver:

Medmindre at du er meget nær familie, ville jeg ikke noget af det. Ved godt at det kun er ment godt fra din side af, men tror desværre at flere dåbs forældre for rigtig mange indgravere ting til deres børn- så mange så de slet ikke bliver værdsat på den måde som gaven egentlig har fortjent ( og uden mulighed for bytteret), håber at du ved hvad jeg mener.  

Eller medmindre den selvfølgelig er ønsket specifikt af jer, også havde jeg taget fødselsdagen

Anmeld Citér

12. april 2016

Newsence

Forældrerne har ønsket sig lige den sparebøsse og har snakket med alle de gæster jeg kender og ingen giver den.. Og er meget nært familie medlem.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.