Han laver for lidt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
4 svar
5 synes godt om
11. april 2016

kristina1124

Hejsa piger.. 

Jeg står i denne situation, at min kæreste er SÅ dårlig til at hjælpe mig herhjemme med de huslige pligter... Han spørg aldrig om han skal hjælpe, han forventer bare han kan sidde og glo, selv efter jeg har lavet aftensmad og har ryddet næsten alt maden væk og diverse andre ting.. I få tilfælde hjælper han dog til.. 

Han spørg aldrig om han skal hjælpe med bla. Rengøringen.. Jeg skal nærmest tigge og be ham om, at støvsuge hver gang.. Han kunne aldrig finde på, at gøre noget selv.. 

Manden er altså 22 år gammel, bor sammen med mig hos mine forældre og betaler INGEN husleje... Det er simpelthen for dårligt!!! Det skal lige siges vi har været sammen i 3 år og det har ikke ALTID været sådan her.. 

Hjemme hos hans mor selv som 19 åriget, hvor han har boet der, har han været vant til, at mor klarede det hele og hun har altså 7 børn... Sådan en mand skal jeg bare ikke leve sammen med altså... Men vil heller ikke miste ham bare pågrund af det ��

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare ham, at jeg er så træt af det så han virkelig forstår det?! Hjælp og råd søges.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Har han faste pligter? Hvad med at give ham ansvaret for et område, såsom vasketøjet, støvsugningen eller opvasken. Han kan dermed ikke antage at der er en anden der gør det, men ved at det er udelukkende hans ansvar. Det betyder så at i selvfølgelig ikke skal gøre det for ham, ej eller være efter ham hvornår på dagen eller ugen han udfører disse opgaver. Det har virket herhjemme hvor min mand står for al vasketøjet og madlavningen. 

Det kan også være i kan sætte et skema op på køleskabet eller tavlen hvor der står præcis hvilke opgaver der skal udføres i løbet af en uge. Det kan godt være nemmere for nogen at det står helt præcist hvad der egentlig skal gøres for ikke alle ser rodet, min mand inklusiv. Det kunne kombineres med specifikke opgaver til alle i husholdningen, måske endda også børnene (hvis i har børn selvfølgelig!)  Det er måske nemmere at 'sælge' hvis man har fokus på at vi alle som familie skal hjælpe hinanden. 

Det kan også anbefales at have et fast tidspunkt på ugen (eller dagen) hvor man udfører nogle af de opgaver sammen. Taler om hvad der skal gøres og så samarbejder. Vi havde to timer i søndags hvor vi gjorde køleskabet- og badeværelsen rent, smed dokumenter ud og rengjorde i bund gaspladerne på komfuret. 

Har du nogensinde talt med ham om det? At du synes det er problem? Det er klart det nok er første skridt uanset hvad. 

Held og lykke!

Anmeld Citér

11. april 2016

kristina1124

Mange tak for din hurtige respons og nyttige begreber.. De vil helt sikkert blive taget i brug.. Jeg tror jeg laver sådan en plan i aften, for alt det her får jeg kuk af...  

Både ja og nej, for han har smuttet over hvor gade var lavest... Elsker bare at hjælpe og sørge for, at mine medmennesker har det godt.. Er desværre nok FOR god af mig får aldrig noget igen... Ikke engang en buket blomster på min fødselsdag fik jeg, bare fordi han ikke havde råd til en ting til mig - det havde han ikke engang tænkt på.. Ih hvor er det bare træls med sådanne fyre bliver simpelthen så ked af det.. Men tak for dine råd!

Anmeld Citér

11. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Alene formuleringen "at hjælpe til" gør mig helt allergisk... ville du bruge den betegnelse om dig selv og alt du laver derhjemme? Formuleringen får det til at lyde som om det huslige primært er dit ansvar, og så kan han så gå lidt til og fra, hvis du er heldig... 

I mine øjne foregår det kun fordi du fortsat accepterer det - og han nyder således godt af at få lov til ikke at tage ansvar for jeres fælles liv. Jeg var øjeblikkeligt stoppet med at gøre noget som helst for ham - det er både demonstrativt og barnligt - men for pokker hvor er det usexet når en voksen mand ikke tager ansvar for sit eget hjem.

Anmeld Citér

11. april 2016

kristina1124

Ja, det har du ret i.. Jeg er som skrevet, for god af mig desværre.. 

Det må jeg prøve, kunne være det også ville hjælpe på det..  

Det er SÅ uansvarligt!!!! Vi bor endda hos mine forældre og betaler ingen husleje.. Bliver så vred og ked af det, godt nok kan han ikke tillade det overfor mig, men fandme slet ikke overfor mine forældre... Det er så tarveligt!!!! 

Tør slet ikke begive mig ud i en lejlighed med ham altså...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.