Kan man regne med termin ud fra ægløsningsdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. april 2016

MissTas

Hej  

vil hører hvad i har af erfaringer med at beregne termin udfra ægløsningsdagen. Jeg hr altid haft ureglmæssig blødning, pletblødning mm og kan derfor ikke rigtig finde ud af hvornår jeg havde min sidste mens. Det eneste jeg kan gå ud fra er at jeg havde en positiv ægløsningstest D. 13/3. Derfor er min termin beregnet sådan at man har taget 14 dage fra ægløsningsdagen og taget den dag som første dag i sidste mens. Men hvor meget kan jeg egentlig regne med den termin? Kan jeg i realiteten ikke være længere henne? Er i dag 6+1 beregnet på den beskrevne måde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

asphodel

Når du kommer til nakkefoldsscanning beregner de din terminsdato ud fra fosterets størrelse, så det betyder ikke så meget hvilken dato du har fået nu - til at starte med skal de bare vide, hvornår du skal indkaldes til NF. Min terminsdato flyttede sig 4 dage ved NF, og jeg vidste 100 % hvornår jeg var blevet befrugtet, fordi vi var i behandling.

Anmeld Citér

11. april 2016

MissTas

asphodel skriver:

Når du kommer til nakkefoldsscanning beregner de din terminsdato ud fra fosterets størrelse, så det betyder ikke så meget hvilken dato du har fået nu - til at starte med skal de bare vide, hvornår du skal indkaldes til NF. Min terminsdato flyttede sig 4 dage ved NF, og jeg vidste 100 % hvornår jeg var blevet befrugtet, fordi vi var i behandling.

Men blodprøver skal tages i uge 8, så derfor det er lidt et problem hvis man så er 1-2 uger længere end forventet .. Og da jeg har en kronisk sygdom er blodprøve, scanninger mm ekstremt vigtigt på de rigtige tidspunkter .. 

Anmeld Citér

11. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
MissTas skriver:

Men blodprøver skal tages i uge 8, så derfor det er lidt et problem hvis man så er 1-2 uger længere end forventet .. Og da jeg har en kronisk sygdom er blodprøve, scanninger mm ekstremt vigtigt på de rigtige tidspunkter .. 

Men du er jo ikke længere henne fordi du har en lang cyklus, for du bliver jo først gravid når du har ÆL, og den ved du jo godt hvornår du har haft.

Det var jo noget andet, hvis du ikke anede hvornår du havde haft mens eller ÆL.

Hvis du er usikker, så tag til en privat tidlig scanning om en uges tid eller to.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.