Hvordan kan Mann elsker og hade den samme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
9 svar
1 synes godt om
10. april 2016

Anonym trådstarter

Åh Undskyld på forhånd Hvordan kan man elske en mand men samtidig til tider hade ham så meget.

Vi har det ofte godt sammen men der er til tider hvor det slet ikke funger.

Nemlig når vi skal lave ting sammen. Have hus osv. Der føler jeg bare at han behandler mig som lort han råber af mig snakket grimt til mig Hvis der sker fejl er det Min skyld det mig der forkert på den osv.

Ind Vi starter har jeg så ondt i maven er bange for at gøre ting forkert at jeg ved jeg laver fejl.

Han er ældre end mig og det bliver der kørt en del på og at jeg jo ikke fattet en skid af hvad han siger.

Når der er andre til at hjælpe os er jeg ind imellem så flov over den måde han kan finde på at råbe både af mig og andre hvis de ikke gør som han siger.

Åh Ja der er 10,000 ting jeg elsker hos ham men os mange hvor jeg har det svært.

Når han ind imellem får de flip og stort set råber af mig en hel dag føler jeg han lige så godt kunne slå mig (har han aldrig gjort) end at råbe sådan det ville jeg da kunne forholde mig til i stedet for det andet.Ja undskyld skulle bare lige have lidt luft.

Og jo Vi er gift

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Rsa

Anonym skriver:

Åh Undskyld på forhånd Hvordan kan man elske en mand men samtidig til tider hade ham så meget.

Nemlig når vi skal lave ting sammen. Have hus osv. Der føler jeg bare at han behandler mig som lort han råber af mig snakket grimt til mig Hvis der sker fejl er det Min skyld det mig der forkert på den osv.

Ind Vi starter har jeg så ondt i maven er bange for at gøre ting forkert at jeg ved jeg laver fejl.

Han er ældre end mig og det bliver der kørt en del på og at jeg jo ikke fattet en skid af hvad han siger.

Når der er andre til at hjælpe os er jeg ind imellem så flov over den måde han kan finde på at råbe både af mig og andre hvis de ikke gør som han siger.

Åh Ja der er 10,000 ting jeg elsker hos ham men os mange hvor jeg har det svært.

Når han ind imellem får de flip og stort set råber af mig en hel dag føler jeg han lige så godt kunne slå mig (har han aldrig gjort) end at råbe sådan det ville jeg da kunne forholde mig til i stedet for det andet.Ja undskyld skulle bare lige have lidt luft.

Og jo Vi er gift

hvad der er noget der æder ens selvværd er det netop, at få at vide at man ikke dur til noget eller ikke er god nok... For mig, taget ud af den kontekst du beskriver, er psykisk vold det ord der først falder mig ind.

jeg kender jer ikke og jeg ved heller ikke, om det "kun" er når I skal lave noget sammen , der bliver snakket grimt? Uanset hvad, er der i min optik, ikke nogle der fortjener at blive nedværdiget og det lyder for mig som om der er nogle destruktive kommunikationsmønstre, der trænger til at blive rettet op på.

Anmeld Citér

10. april 2016

Newsence

det er 100 % psykisk vold der foregår lige der. Det er på ingen måde ok.

Ja han er ældre end dig, men ældre betyder sgu ikke nødvendigvis klogere. Det er der da mange eksempler på. Og en person der råber og er nedværdigenede når tingene ikke går som han/hun vil er jo ikke særlig voksen uanset hvad årstal der så står på sygesikringskortet.

Du bliver nød til at gøre op med dig selv om du vil finde dig i det. Ta en snak med ham og hvis ikke det ændre sig så har du 3 muligheder som jeg ser det. 

1. bliv hos ham og find dig i det

2. bliv hos ham men nægt at deltage i de ting så længe han snakker sådan til dig.

3. gå fra ham.

men husk at hvis han taler sådan til dig når I laver ting så kan det hurtigt rykke sig til andre situationer når han ser du finder dig i det. 

Så gør virkelig op med dig selv hvad du vil finde dig i og hvor din grænse er. Stå fast på din grænse for han vil prøve at rykke den længere og længere. 

INGEN fortjener at blive udsat for vold- fysisk eller psykisk, det er egentlig lige meget. Psykisk vold gør lige så stor skade som fysisk vold. 

Anmeld Citér

11. april 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Og jo Vi er gift

I min verden er råberi den verbale version af at slå, og ikke meget bedre... Personligt finder jeg mig ikke i det. Hvis min mand fandt på at begynde at råbe af mig, ville jeg ganske simpelthen vende ryggen til ham og gå et andet sted hen.

Anmeld Citér

11. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Jeg tror ikke der findes enkle svar på dit overordnede spørgsmål - hvorfor finder (nogen) mennesker sig i uværdig behandling fra andre - Hvordan bærere de sig ad med at elske en anden, behandler dem så grimt?

Det du udsættes for lyder tæt på en form for misbrug. Det ødelægger langsomt med sikkert den du er og det du tror du er værd. Det bliver sværere og sværere at gå. For hvor skal man gå hen og hvem vil elske én der ikke er meget værd alligevel?

Du må tage en dyb indånding og et langt kig i spejlet. Er det her godt nok - skal livet være sådan? Skal kærligheden bestå af nedværdigelse, smerte og ydmygelse? Eller fortjener du mere?

Held og lykke med det hele. Personligt havde jeg pakket tasken og var smuttet. Gift eller ej... ingen fortjener så dårlig behandling.

Anmeld Citér

11. april 2016

Loa

Er du sikker på du virkelig elsker ham.

Som i, du kan ikke leve uden ham...?

Det er ikke bare trygheden der også spiller ind?

Det er umiddelbart min første tanke, når jeg læser om folk der er sammen med en partner der behandler/snakker grimt til dem...

Anmeld Citér

11. april 2016

Kløver

Har i prøvet at snakke om det, når i ikke står i situationen for lyder som et generelt problem når det ikke kun er overfor dig, måske han ikke er klar over det eller at han har rigtig svært ved at tackle det. Alternativet er at gå når han taler så grimt. Så må han jo gøre det selv hvis han er så meget klogere/bedre 

Anmeld Citér

11. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Og jo Vi er gift

Du skal simpelthen besluttede dig for, at det finder du dig ikke i! Hver gang han råber så fortæl ham tydeligt, at han skal tale ordentligt til dig. Hvis han ikke gør det så gå din vej. Kom igen nogle timer senere og se hvordan det går. Gå hver gang! 

Der er nogle mennesker der bare skal prøve grænser af og de stopper ikke før der bliver sat en tydelig streg i sandet.

Anmeld Citér

11. april 2016

Just123

Anonym skriver:

Og jo Vi er gift

Nu har jeg selv en kæreste/forlovede, som har været en rigtig hidsigprop og har råbt og skabt sig når han blev lidt sur, over de mindste ting.. Nogle gange råbte han også ad mig, og flere gange sagde jeg at jeg faktisk blev ked af det.. Intet blev bedre, og til sidst råbte jeg igen, hvilket han blev lidt chokket over, og jeg sagde til ham at fortsatte han det barnlige pis med at råbe og skabe sig, så skulle vi ikke have børn lige nu, og så ville det ende med at jeg pakkede mine ting, og så var det det forhold.. Han blev så ked af det, for han elskede mig jo, og stille og roligt er det blevet bedre og den sjældent gang han nu begynder at råbe og skabe sig, så kommer han og siger undskyld bag efter.. 

Åben munden, og sig hvad du føler uden at blive for blød.. Hvis han elsker dig, er han villig til at arbejde med sig selv for din skyld! 

Held og lykke, og du er velkommen til at skrive til mig privat ☺️

Anmeld Citér

11. april 2016

Just123

Just123 skriver:

Nu har jeg selv en kæreste/forlovede, som har været en rigtig hidsigprop og har råbt og skabt sig når han blev lidt sur, over de mindste ting.. Nogle gange råbte han også ad mig, og flere gange sagde jeg at jeg faktisk blev ked af det.. Intet blev bedre, og til sidst råbte jeg igen, hvilket han blev lidt chokket over, og jeg sagde til ham at fortsatte han det barnlige pis med at råbe og skabe sig, så skulle vi ikke have børn lige nu, og så ville det ende med at jeg pakkede mine ting, og så var det det forhold.. Han blev så ked af det, for han elskede mig jo, og stille og roligt er det blevet bedre og den sjældent gang han nu begynder at råbe og skabe sig, så kommer han og siger undskyld bag efter.. 

Åben munden, og sig hvad du føler uden at blive for blød.. Hvis han elsker dig, er han villig til at arbejde med sig selv for din skyld! 

Held og lykke, og du er velkommen til at skrive til mig privat ☺️

Jeg vil lige tilføje, at min kæreste før i tiden også brugte den mod mig at han er ældre end mig.. 

Ja, jeg kunne skrive så meget, har selv været der i et godt stykke tid, og som sagt, du skriver bare ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.