Rygning og gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
9 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2016

Anonym trådstarter

Kunne i finde på at sige noget hvis i så en gravid kvinde stå og ryge? Ved godt at dette emne er følsomt, men om ikke andet så er det også meget interessant. 

Jeg så nemlig en gravid kvinde igår stå og ryge og jeg skal da indrømme at det første jeg havde lyst til var at sige noget. Gjorde det ikke, men jeg blev provokeret. 

Kunne du finde på at sige noget? Eller måske sende et blik? Eller måske slet ingen ting? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Nej, det kunne jeg ikke drømme om. Ligesom jeg heller ikke ville sige noget til hende som var svært overvægtig, hende som farvede sit hår, kørte for hurtigt på motorvejen, eller, eller, eller...

Jeg kender hende ikke, og det er ikke op til mig at dømme... i øvrigt har jeg ingen forestillinger om at hun ville min personlige holdning relevant...

Anmeld Citér

10. april 2016

serinasmor

Jeg ville ikke sige noget ... 

Du aner jo intet om kvinden ud over at hun er gravid !  

Måske har hun ikke kunnet holde helt op, men har i samarbejde med sin jordemoder / læge vurderet at det vil være bedre at ryge 2 cigaretter om dagen end at få et anfald af stress ...  

Det kan være denne ene cigaret du ser er hendes sidste last. Det kan være hun har droppet vingummier, alt med parabener, lagt sin medicin på hylden, holdt op at farve hår, stoppet med at bruge makeup, følger alle kostråd til punkt og prikke, ikke har rørt en dråbe alkohol inden hun overhovedet planlagde graviditet, har droppet et større misbrug, har forladt manden der viste sig at være alt andet end drømmeprinsen osv osv du aner det jo ikke

Jeg ville heller ikke sige noget til hende der farver håret, stinker af parfume eller har hele fjæset smurt ind i makeup  

Jeg tror ærligt kun jeg ville sige noget hvis den gravide var påvirket af alkohol eller andet ... Og i så fald ville jeg forsøge at finde ud af hvem hun var så jeg kunne lave en anmeldelse/underretning til kommunen. ..

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg ville ikke sige noget ... 

Du aner jo intet om kvinden ud over at hun er gravid !  

Måske har hun ikke kunnet holde helt op, men har i samarbejde med sin jordemoder / læge vurderet at det vil være bedre at ryge 2 cigaretter om dagen end at få et anfald af stress ...  

Det kan være denne ene cigaret du ser er hendes sidste last. Det kan være hun har droppet vingummier, alt med parabener, lagt sin medicin på hylden, holdt op at farve hår, stoppet med at bruge makeup, følger alle kostråd til punkt og prikke, ikke har rørt en dråbe alkohol inden hun overhovedet planlagde graviditet, har droppet et større misbrug, har forladt manden der viste sig at være alt andet end drømmeprinsen osv osv du aner det jo ikke

Jeg ville heller ikke sige noget til hende der farver håret, stinker af parfume eller har hele fjæset smurt ind i makeup  

Jeg tror ærligt kun jeg ville sige noget hvis den gravide var påvirket af alkohol eller andet ... Og i så fald ville jeg forsøge at finde ud af hvem hun var så jeg kunne lave en anmeldelse/underretning til kommunen. ..

Godt svar 

Anmeld Citér

10. april 2016

Spireren

Anonym skriver:

Kunne i finde på at sige noget hvis i så en gravid kvinde stå og ryge? Ved godt at dette emne er følsomt, men om ikke andet så er det også meget interessant. 

Jeg så nemlig en gravid kvinde igår stå og ryge og jeg skal da indrømme at det første jeg havde lyst til var at sige noget. Gjorde det ikke, men jeg blev provokeret. 

Kunne du finde på at sige noget? Eller måske sende et blik? Eller måske slet ingen ting? 

Jeg var selv ryger i min første graviditet, jeg røg ca 20 om dagen inden jeg blev det og fik mit forbrug skåret ned på 5 om dagen, jeg fik en dejlig velskabt datter.

Denne her gang har eg fået stoppet helt men jeg røg heller ikke så mange dagligt som den gang.

Det er vel folk selv der vælger deres skæbne. Og ja som de andre skiver man kendte ikke kvinden.

Anmeld Citér

10. april 2016

MorTil3+

Nu er jeg en af dem der har røget under alle mine graviditeter. Har været stofmisbruger(amf, benzo og hash) i mange mange år og da jeg blev gravid første gang stoppede jeg med alt undtagen smøger, skar dog kraftigt ned på dem. Da jeg var færdig med at amme startede jeg desværre med at ryge hash igen. Da jeg blev gravid igen lagde jeg endnu en gang hashen på hylden, men igen røg jeg omkring 10 smøger om dagen. Efter denne graviditet og amning et år røg jeg omkring 40-50 smøger om dagen men holdte mig til smøgerne røg ikke tilbage i mit misbrug og blev gravid igen hvor jeg igen skar smøgerne ned til omkring 10, nu ryger jeg omkring 20-30 om dagen men har været stoffri i 5 år. Min jm synes det var helt ok at jeg ikke stressede mig selv med at prøve at stoppe med smøgerne, da det kunne betyde et endnu større tilbagefald mht til mit tidligere misbrug. Så nej jeg ville ikke sige noget til en rygende gravid.

Anmeld Citér

10. april 2016

Bshizzle

Jeg kunne aldrig finde på at blande mig i andres liv om de burde ryge eller ikke ryge ! 

Jeg tænker mit ja.. Men ville ikke vende mig om til en fremmede kvinde og sige det er forkert! 

Jeg røg selv i begge mine graviditeter i starten, men stoppede stille og roligt efter et par mdr.  

Anmeld Citér

10. april 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Nej kunne kunne jeg ikke finde på. Det er kvindes eget valg og det skal fremmede udefra ikke blande sig i. Det er ikke ulovligt at ryge som gravid men derimod bare rigtig dumt. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

hvis det en jeg kender så ja siger jeg noget til dem.. Men hvis det er en tilfældig så nej. De får bare et dumt blik..

Anmeld Citér

10. april 2016

Flødebollen

MorTil3+ skriver:

Nu er jeg en af dem der har røget under alle mine graviditeter. Har været stofmisbruger(amf, benzo og hash) i mange mange år og da jeg blev gravid første gang stoppede jeg med alt undtagen smøger, skar dog kraftigt ned på dem. Da jeg var færdig med at amme startede jeg desværre med at ryge hash igen. Da jeg blev gravid igen lagde jeg endnu en gang hashen på hylden, men igen røg jeg omkring 10 smøger om dagen. Efter denne graviditet og amning et år røg jeg omkring 40-50 smøger om dagen men holdte mig til smøgerne røg ikke tilbage i mit misbrug og blev gravid igen hvor jeg igen skar smøgerne ned til omkring 10, nu ryger jeg omkring 20-30 om dagen men har været stoffri i 5 år. Min jm synes det var helt ok at jeg ikke stressede mig selv med at prøve at stoppe med smøgerne, da det kunne betyde et endnu større tilbagefald mht til mit tidligere misbrug. Så nej jeg ville ikke sige noget til en rygende gravid.

Fuck du er sej at være så ærlig omkring det! Og jeg er enig. Hellere lidt ender stresse sig max!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.