Ubeskyttet sex 4 uger efter fødsel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
2 svar
1 synes godt om
10. april 2016

Ics210993

ja.. Overskriften siger nok sigselv 

min mand & jeg har haft sex, & det er 4 uger siden jeg fødte min søn, vi var så klar igen og ku ikke styre os, ved det var super uforsvarligt når jeg ikke er klar til nr 2.. 

Men nu er det jeg så tænker, hvor stor er chancen for at jeg blir gravid igen nu, han kom slet ikke oppe i mig, han trak sig ud inden. Men alligevel.. Vi havde jo sex  

nogle der har prøvet det.. & har ikke brug for at bli banket oven i hovedet for ved det ikke var smart... 

Kan se man kan ta fortrydelsespille, men der er noget ift amningen, at man ved den ene type ikke må amme 8 timer efter & den anden type må man ikke i 36 timer.. Det kan jo ikke lade sig gøre.. Den med 8 kan hvis jeg malker ud.. Hva tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

loop

Ics210993 skriver:

ja.. Overskriften siger nok sigselv 

min mand & jeg har haft sex, & det er 4 uger siden jeg fødte min søn, vi var så klar igen og ku ikke styre os, ved det var super uforsvarligt når jeg ikke er klar til nr 2.. 

Men nu er det jeg så tænker, hvor stor er chancen for at jeg blir gravid igen nu, han kom slet ikke oppe i mig, han trak sig ud inden. Men alligevel.. Vi havde jo sex  

nogle der har prøvet det.. & har ikke brug for at bli banket oven i hovedet for ved det ikke var smart... 

Kan se man kan ta fortrydelsespille, men der er noget ift amningen, at man ved den ene type ikke må amme 8 timer efter & den anden type må man ikke i 36 timer.. Det kan jo ikke lade sig gøre.. Den med 8 kan hvis jeg malker ud.. Hva tænker i? 

Prøv at ring og spørg lægevagten, og/eller et døgnåbent apotek.

Anmeld Citér

10. april 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Chancen er der jo. Men hvor stor den er, det kan ingen vide. Hos nogle er kroppen hurtig til at komme tilbage til normalen, andre, som mig, kan der gå lang tid før man får sin første menstraution og dermed også ægløsning inden den. Hos mig gik der 10 mdr efter fødslen. Men når man jo får ægløsning først, ja så er det ikke til at vide. 

Det med at trække sig er jo heller ikke helt risikofrit, men herhjemme bruger vi ikke andet og det har fungeret i snart 4 år(med en graviditet inde i mellem). Vi bruger kun kondom de sidste par minutter. Vi er dog begge to klar til en 2'er hvis det skulle ske alligevel. 

Jeg tror ikke at det er en god ide med fortrydelsespiller når du ammer, men ja, ring til apoteket, eller søg på nettet og find præparatet på (pro)medicin.dk. 

Og så vil jeg bestemt råde jer til at bruge kondom(fra start til slut) især når det ikke er længere tid siden fødslen mht infektionsrisiko, og self uønsket graviditet. 

Stort tillykke med baby(for nogle uger siden)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.