Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2016

Anonym trådstarter

Hey... Jeg har overvejet noget som jeg vil høre jeres mening om.. Jeg har nemlig tænkt på at når min datter har rundet de 9 år her i september, så at jeg begynder at snakke med hende om menstruation.. Om at hun ikke skal blive bange når hun en dag opdager at hun bløder og om hvad hun skal gøre når det sker og om hvorfor man får det som pige.. Det har jeg nemlig tænkt på fordi man jo har hørt om piger som får det allerede i 10 års alderen.. Men så er det at jeg vil høre jer ad om i synes at det er for tidligt at snakke med hende om det når hun er 9??

hvornår tog i den snak med jeres datter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Valle81

Nej, det er da langt fra for tidligt. Min datter er 12 og vi har snakket om det i mange år. 

Synes det er så vigtigt at vi snakker om det, men også andrer ting. Hver ting på sin måde tilpasset alderen.

Jo mere vi snakker med vores børn, jo mere forberedte er de , og tror også det øger deres lyst til at komme til os igen samt involvere os mere.

Menstruation, bien og blomsten, følelser osv. skal der altid snakkes om��

Anmeld Citér

10. april 2016

mpr

Hey... Jeg har overvejet noget som jeg vil høre jeres mening om.. Jeg har nemlig tænkt på at når min datter har rundet de 9 år her i september, så at jeg begynder at snakke med hende om menstruation.. Om at hun ikke skal blive bange når hun en dag opdager at hun bløder og om hvad hun skal gøre når det sker og om hvorfor man får det som pige.. Det har jeg nemlig tænkt på fordi man jo har hørt om piger som får det allerede i 10 års alderen.. Men så er det at jeg vil høre jer ad om i synes at det er for tidligt at snakke med hende om det når hun er 9??

hvornår tog i den snak med jeres datter?

Nej, vi har lige taget snakken herhjemme, sex, menstruation osv. og hun er kun 8. Her følte vi det faktisk måske godt kunne have været tidligere, fordi hun forstod meget mere af hvordan verdenen hang sammen.. Og drop blomsten og bien og sig det som det er hvis du tager den snak oveni, det forvirre mere end bare at sige tingene som de er  

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym

Her fik niecen det da hun var knap 9 år og har selv en på samme alder der viser flere tegn på at være igang med at ryge i puberteten 

Så nej det er bestemt ikke for tidligt 

Anmeld Citér

10. april 2016

Klumpe-dumpe

Min datter er lige blevet 7 år og hun ved godt at piger/kvinder bløder engang imellem. Samt hun ved, hvordan man laver børn, med sædceller og æg.

Så nej, jeg synes ikke det er fortidligt, at du taler med hende om det. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Babilooo

Slet ikke for tidligt. Jeg har en dreng på 6,5 der kan forklare hvordan ægget løsner sig og bevæger sig for at blive ramt af sædcelle. Han ved også at mænd har sædceller i kuglerne osv. Han ved også at der sker deling af små celler der er halvt far og mor. Prøv at låne eller kæbe "menneskekroppens fabrik" bog. Den er genial til at tale med børn om alt biologisk ved os.. Hvordan sanserne, forplantning, tarmsystemet, nervesystemet osv fungerer. Selvfølgelig i grove træk og ikke i detaljer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.