Jeg står i den dilemma at jeg ikke ved hvem faren er og kan ikke nå at få taget en abort! Jeg havde min sidste menstruations dag d 7 januar 2016 og var sammen med den første d 14 og 17 januar . Og så var jeg sammen med den anden d 30 januar . Jeg fik en scanning fra lægen d 4 marts hvor jeg var 6 uger plus 2 og der fik jeg det til at være omkring d 17 befrugtningen skete kan det passe ? D 1 april var jeg til privat scanning og der var fosteret 11 uger har det lidt svært ved at tro at jeg blev gravid den 30 januar? Mvh den forvirrede
Sonjas svar
Kære du,
Kan godt forstå, at du er forvirrede med de forskellige udmeldinger. Men jeg tror altså din læge har regnet forkert. Hvis du har en normal cyklus på 28 dage, så er befrugtningen sket omkring d. 19-21 januar, hvilket passer fint med at du har haft samleje d. 17. januar. Sædceller kan nemlig leve i op til tre dage, så har man først ægløsning senere, kan man således godt blive gravid på det tidspunkt, selvom man ikke har sex på æglæsningsdagen. Så efter min beregning er den første mand, som du var sammen med d. 14. og 17. januar den kommende far.
Venlig hilsen,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér