Eksperthjælp: Gravid hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. april 2016

Sonja Eskandari

Jeg står i den dilemma at jeg ikke ved hvem faren er og kan ikke nå at få taget en abort! Jeg havde min sidste menstruations dag d 7 januar 2016 og var sammen med den første d 14 og 17 januar . Og så var jeg sammen med den anden d 30 januar . Jeg fik en scanning fra lægen d 4 marts hvor jeg var 6 uger plus 2 og der fik jeg det til at være omkring d 17 befrugtningen skete kan det passe ? D 1 april var jeg til privat scanning og der var fosteret 11 uger har det lidt svært ved at tro at jeg blev gravid den 30 januar? Mvh den forvirrede

Sonjas svar

Kære du,

Kan godt forstå, at du er forvirrede med de forskellige udmeldinger. Men jeg tror altså din læge har regnet forkert. Hvis du har en normal cyklus på 28 dage, så er befrugtningen sket omkring d. 19-21 januar, hvilket passer fint med at du har haft samleje d. 17. januar. Sædceller kan nemlig leve i op til tre dage, så har man først ægløsning senere, kan man således godt blive gravid på det tidspunkt, selvom man ikke har sex på æglæsningsdagen. Så efter min beregning er den første mand, som du var sammen med d. 14. og 17. januar den kommende far. 

Venlig hilsen,

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2016

brevkassen-36437

Hej igen  

jeg var til nakkefoldsscanning og der sagde hun at jeg er blevet befrugtet d 27-28 og jeg har en termin der siger d 19 okt . Er det stadig min datters far som jeg var sammen med d 14 og 19 fandt jeg ud af i min kalender de andre to datoer var en fejl :/ eller er det ham fra d 30 , det kan vel ikke være d 30 når jeg er blevet befrugtet d 27-28 ? Men mærkeligt jeg har en termin der siger 19 okt når jeg havde sidste mens d 7 januar ? 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Sonja Eskandari

Hej igen,

Jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret. Det er heller ikke til at forstå, at man kan blive rykket i termin, men det kan altså. Ud fra det du skriver, vil jeg stadig mene, at det er den den første mand, som du har været sammen med, som er faren til barnet, men det er jo svært for mig at være 100% sikker, da du nu også er blevet rykket i terminsdatoen. Det er kun én måde, at du med sikkerhed kan få det rigtige svar, og det er med en dna test. 

Venlig hilsen,

Jordemoder Sonja

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.