Jeg er så træt men jeg er også stolt over hvor fattet jeg var under hele "kampen" med sønnen her til morgen. Hold da op, hvor det trækker tænder ud pt.
Godmorgen hele beboelse. Knægten SKREEEEEG og råbte. Han ville ikke tage sit tøj på. Han ville ikke engang begynde på det. Da jeg pt ikke arbejder har vi ikke specielt travlt - så der var tid til at tage "kampen" Problemet med tøjet endte med at være et problem omkring LEGO. Fordi han ikke ville høre efter, tale pænt mm. blev konsekvensen at han ikke kunne få de udvalgte LEGO-mænd med i børnehave. Han råbte, skreg, græd, bandede, spyttede, truede med bål og brand. Jeg var rolig og fattet under hele seancen, men det holdt hårdt. Jeg talte roligt til ham. Satte ord på. Var forstående. Anvisende. Lyttende. Omsorgsfuld. MOR.
Nu til "problemet"
Det der gjorde stort indtryk på mig var at han nævnte at han ville dø! Han blev ved at sige: Jeg dør! Jeg dør og så ser du mig ikke mere. Jeg vil dø. Hvis ikke jeg får mit lego med så dør jeg. Jeg dør bare.
Hold op det gjorde ondt at høre. Han sagde også at ingen ville lege hvis ikke han havde LEGO med. Åh gud mit moderhjerte.
Jeg synes godt nok det er hårdt at have børn.
Andre som har børn som har sagt de dør eller vil dø? Hvad har I sagt/gjort?
Anmeld
Citér