Puha - her berør du virkelig noget af det allermest ømtålelige i forhold til barnløshed... jeg at det er rigtig vigtigt netop at tage nogle af de rigtig svære snakke undervejs...
Vi gjorde det også - dog med udgangspunkt i "hvad er plan B hvis det aldrig lykkes" og ikke med udgangspunkt i overvejelser om eventuelt at gå fra hinanden. For os var ønsket om et barn et fælles ønske - alt opslugende - men det har aldrig strejfet mig at det skulle være uden ham. Han var en af grundene til at jeg ønskede børn. Ikke omvendt.
Men jeg havde behov for en plan B. Min mand havde det svært med tanken om adoption, vi havde det begge svært med tanken om donor. Vi nåede til at førstnævnte ville være mest realistisk og at min mand løbende skulle forholde sig til tanken undervejs i vores forløb - samt at vi evt. ville opsøge hjælp til at blive afklarede med processen hvis det blev nødvendigt. Udgangspunktet var dog altid en fælles løsning.
Jeg finder det usandsynligt at I får af vide at I ikke kan få børn sammen - men godt med andre. Formentlig vil én eller begge af jer have et eller flere problemer, som man vil forsøge at behandle.
Rigtig meget held og lykke!
Anmeld
Citér