Barnedåbsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
9 svar
4 synes godt om
7. april 2016

Waller

Jeg skal til banedåb 1. maj, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal give hende. Jeg har fået en ønskeseddel, men det er mere praktiske ting de ønsker sig. Jeg skal være gudmor til den her lille pige, så vil gerne give hende noget som de kan gemme og som hun kan have gavn af i flere år. Min umiddelbare tanke er en bord flagstang med indgraveret navn og fødselsdag.
Hvad syntes i om det, eller har i andre forslag ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2016

Trine89

Vores datter fik et rigtig fint armbånd med et guldhjerte som vedhæng af sin gudmor i dåbsgave. Det er købt i en lidt større str som hun kan bruge når hun bliver lidt større. Og så kan man forlænge den ved at sætte et stykke kæde så hun også kan bruge det som voksen hvis det skulle blive for lille.  

Anmeld Citér

7. april 2016

Hullahop92

Hvad med et fødselsdagstog? Det kan også bruges mange år frem. 

Anmeld Citér

7. april 2016

Waller

Hullahop92 skriver:

Hvad med et fødselsdagstog? Det kan også bruges mange år frem. 

Det var faktisk også en sød idé. Den vil jeg lige tænke lidt over  Tak

Anmeld Citér

7. april 2016

Waller

Trine89 skriver:

Vores datter fik et rigtig fint armbånd med et guldhjerte som vedhæng af sin gudmor i dåbsgave. Det er købt i en lidt større str som hun kan bruge når hun bliver lidt større. Og så kan man forlænge den ved at sætte et stykke kæde så hun også kan bruge det som voksen hvis det skulle blive for lille.  

Det er også en sød gaveidé, som man også kan få glæde af i mange år

Anmeld Citér

7. april 2016

Soonmom

Jeg ville så give dem noget de ønsker sig.

Ved godt jeg går imod strømmen, men jeg sidder selv og leder efter ønsker til dåb, og har brugt tid på det, så er det lidt træls hvis man får noget personligt, som man absolut ikke vil have (altså her tænker jeg med indgreveret navn/fødselsdato osv.) som man ikke kan bytte.

Anmeld Citér

7. april 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Begge mine børn har fået et flag med gravering og de er selv glade for det nu! De er 5 og 7 år! De farer ind og finder dem frem når en af os har fødselsdag. Jeg synes det er en sød ide. Vi fik også mange gaver hvor meningen var at man fik dem graveret, men vi valgte så at bytte nogle af dem, da jeg ikke synes der er grund til mange graverede genstande. 

Anmeld Citér

7. april 2016

Fine_007

Min søn fik en graveret flagstang til hans navngivning og det er den gave, som jeg har været aller gladeste for 

Anmeld Citér

7. april 2016

God-mor

sole's verden skriver:

Jeg skal til banedåb 1. maj, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal give hende. Jeg har fået en ønskeseddel, men det er mere praktiske ting de ønsker sig. Jeg skal være gudmor til den her lille pige, så vil gerne give hende noget som de kan gemme og som hun kan have gavn af i flere år. Min umiddelbare tanke er en bord flagstang med indgraveret navn og fødselsdag.
Hvad syntes i om det, eller har i andre forslag ?

Flagstang er en god ide. Jeg gav selv dåbsruller til dåbsattesten til mine nevøer:-)

Anmeld Citér

7. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville også holde mig til ønskelisten eller som minimum lige stikke en finger i jorden hos forældrene - for jeg ved godt at mange synes det er hyggeligt med indgraverede ting og sager - flag, tog, sølvske osv... men personligt synes jeg at det er dødkedeligt fordi netop alle gør det... så hvis de nu skulle have det på samme måde, er det næsten synd at bruge en masse penge på noget som ikke kan byttes?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.