Troldemommi skriver:
Johanne på 4,5 år er en ret normal lille pige, hun udvikler sig som hun skal, og er vist som man kan forvente af en lille pige på hendes størrelse, men der er en ting som jeg ikke er hel tryg ved.
Om morgenen fortæller hun at hun er ude på toilettet for at tisse om natten, hun gør det i mørke for ikke at vække os, hun skyller ikke ud efter sig for heller ikke at vække os, hun tager bare sin elskede Cirkeline slaskedukke med, og når hun er færdig så går hun bare ind i sin seng og sover igen.
Jeg har sagt flere gange at hun bare kan vække mig, så går jeg gerne med hende, men det gør hun bare ikke, hun siger at Perle vores kat tit lige kommer ud på toilettet til hende og vil kæles med og det er åbenbart nok underholdning for hende.
Men jeg kan bare ikke så godt lide tanken om at vores lille pige går rundt i huset om natten, alene og i mørke, imens vi andre sover, jeg er jo bange for at der skal ske hende noget, men samtidig ved jeg jo også godt at hvis der var noget galt så ville hun jo bare kalde på os.
Er det her en normal ting for en 4 årig at gøre??
Monica
Det samme har min gjort siden han smed bleen, lige inden han var 3. Jeg troede længe han bare sov igennem om natten, indtil jeg en dag vågnede og hørte ham, og jae, han klarede det lige så fint om natten, som om dagen