4 årig står op om natten, for at tisse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2016

Bebsen

Troldemommi skriver:

Johanne på 4,5 år er en ret normal lille pige, hun udvikler sig som hun skal, og er vist som man kan forvente af en lille pige på hendes størrelse, men der er en ting som jeg ikke er hel tryg ved.

Om morgenen fortæller hun at hun er ude på toilettet for at tisse om natten, hun gør det i mørke for ikke at vække os, hun skyller ikke ud efter sig for heller ikke at vække os, hun tager bare sin elskede Cirkeline slaskedukke med, og når hun er færdig så går hun bare ind i sin seng og sover igen.

Jeg har sagt flere gange at hun bare kan vække mig, så går jeg gerne med hende, men det gør hun bare ikke, hun siger at Perle vores kat tit lige kommer ud på toilettet til hende og vil kæles med og det er åbenbart nok underholdning for hende.

Men jeg kan bare ikke så godt lide tanken om at vores lille pige går rundt i huset om natten, alene og i mørke, imens vi andre sover, jeg er jo bange for at der skal ske hende noget, men samtidig ved jeg jo også godt at hvis der var noget galt så ville hun jo bare kalde på os.

Er det her en normal ting for en 4 årig at gøre??

Monica

Det samme har min gjort siden han smed bleen, lige inden han var 3. Jeg troede længe han bare sov igennem om natten, indtil jeg en dag vågnede og hørte ham, og jae, han klarede det lige så fint om natten, som om dagen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2016

Sandratoft

Troldemommi skriver:

Jo. måske har du ret, det er nok mere mig som ikke er klar til at min lille pige kan sådan noget alene, jeg skal nok bare lige vænne mig til det 

tak for dit svar

Monica

Det kan jeg godt forstå  

Anmeld Citér

7. april 2016

MorTil4<3

Troldemommi skriver:

Johanne på 4,5 år er en ret normal lille pige, hun udvikler sig som hun skal, og er vist som man kan forvente af en lille pige på hendes størrelse, men der er en ting som jeg ikke er hel tryg ved.

Om morgenen fortæller hun at hun er ude på toilettet for at tisse om natten, hun gør det i mørke for ikke at vække os, hun skyller ikke ud efter sig for heller ikke at vække os, hun tager bare sin elskede Cirkeline slaskedukke med, og når hun er færdig så går hun bare ind i sin seng og sover igen.

Jeg har sagt flere gange at hun bare kan vække mig, så går jeg gerne med hende, men det gør hun bare ikke, hun siger at Perle vores kat tit lige kommer ud på toilettet til hende og vil kæles med og det er åbenbart nok underholdning for hende.

Men jeg kan bare ikke så godt lide tanken om at vores lille pige går rundt i huset om natten, alene og i mørke, imens vi andre sover, jeg er jo bange for at der skal ske hende noget, men samtidig ved jeg jo også godt at hvis der var noget galt så ville hun jo bare kalde på os.

Er det her en normal ting for en 4 årig at gøre??

Monica

alle mine er også gået på toilettet selv om natten siden de var 3 år omkring hvor de er blefrie, fortæller vi dem at hvis de skal tisse må de jo gerne gå ud og tisse. 

og ja det har de så gjort og altid gjort uden problemer  

Anmeld Citér

7. april 2016

SofiaMik

Jeg mener, at man skal være glad for, at de står op og tisser på toilettet, da vi døjer med en, der sover igennem og tisser i sengen i stedet. Hvor den anden står op og tisser som din på toilettet alene.

Anmeld Citér

7. april 2016

Skouboe

Begge mine står også selv op om natten og går på toilettet. Jeg har sat en lille vågelampe i stikkontakten udenfor badeværelset, så det er lidt nemmere at finde rundt, men ellers klarer de det selv.

Anmeld Citér

7. april 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det har thea gjort siden hun 2,8. Vi opdagede det tilfældigt, fordi jeg selv sku ud og tisse en nat, også sad hun derude da jeg kom derud. Chok! Havde nær tisset i bukserne af overraskelse, fordi jeg heller aldrig selv tænder lyset på badeværelset om natten

Så, så længe det fungere for hende, ska hun da bare ha lov. Vh stine

Anmeld Citér

7. april 2016

Kløver

Min datter bliver 4 om lidt og har det sidste 1/2 års tid selv gået ud på toilet om natten hvis hun vågner og skal tisse, hun vækker kun hvis hun tisser i sengen. Min ældste på 5 har i over 1/2 år også selv stået op og tisset, faktisk siden han smed natbleen. Vi har så lidt lys men er vist mest for min skyld når jeg skal ind til de små om natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.