Hvor langt er jeg henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2016

JeanettePetersen

Godaften 

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om hvor langt henne jeg er. 

Min sidste menstruations første dag var 18 februar og hvad min cyklus er, ved jeg ikke, da det var den eneste rigtige menstruation efter p-pille stop i januar. 

Jeg er selv meget overbevist om, at jeg har haft ægløsning d. 6 marts - alle tegn var der. 

D. 23 marts tester jeg den første positive, dog svage test. 

Har efterfølgende taget nogle stykker, som kommer til syne hurtigere og hurtigere, samt bliver kraftigere i farven. Seneste test tog jeg i søndags kl. 18 og der kom stregen efter 10 sekunder og efter 3 min. var den lige så kraftig som test stregen, så jeg er ikke i tvivl om at hcg niveauet stiger. 

Da jeg var hos min egen læge (sygeplejersken hos hende) i onsdags d. 30 marts, regner hun ud at jeg skulle være i uge 6 (5+6). 

I torsdags d. 31 marts får jeg taget blodprøve. Hcg tallet var 658 og sygeplejersken siger i telefonen, at jeg nok derfor er i uge 4-5. 

Mit spørgsmål er nu - efter længere tids søgen på nettet, hvor langt er jeg henne og hvordan udregnes det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

Nadiapigen

JeanettePetersen skriver:

Godaften 

Min sidste menstruations første dag var 18 februar og hvad min cyklus er, ved jeg ikke, da det var den eneste rigtige menstruation efter p-pille stop i januar. 

Jeg er selv meget overbevist om, at jeg har haft ægløsning d. 6 marts - alle tegn var der. 

Har efterfølgende taget nogle stykker, som kommer til syne hurtigere og hurtigere, samt bliver kraftigere i farven. Seneste test tog jeg i søndags kl. 18 og der kom stregen efter 10 sekunder og efter 3 min. var den lige så kraftig som test stregen, så jeg er ikke i tvivl om at hcg niveauet stiger. 

Da jeg var hos min egen læge (sygeplejersken hos hende) i onsdags d. 30 marts, regner hun ud at jeg skulle være i uge 6 (5+6). 

I torsdags d. 31 marts får jeg taget blodprøve. Hcg tallet var 658 og sygeplejersken siger i telefonen, at jeg nok derfor er i uge 4-5. 

Mit spørgsmål er nu - efter længere tids søgen på nettet, hvor langt er jeg henne og hvordan udregnes det? 

Jeg havde sidste mens den 20 feb. Og testede postiv d 23. Marts. Jeg er i dag 6+2 henne i min graviditet.  Så jeg gætter på du måske er 6+4 henne. Ca.

Bare et gæt, har du evt prøvet a søge på nettet. Der finder man mange gode ting 

Anmeld Citér

5. april 2016

Nadiapigen

Nadiapigen skriver:

Jeg havde sidste mens den 20 feb. Og testede postiv d 23. Marts. Jeg er i dag 6+2 henne i min graviditet.  Så jeg gætter på du måske er 6+4 henne. Ca.

Bare et gæt, har du evt prøvet a søge på nettet. Der finder man mange gode ting 

Hov læste ikke beskeden færdig.  Sorry.

Anmeld Citér

5. april 2016

Goggelogge

Godaften 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. april 2016

JeanettePetersen

Jeg har søgt mange steder på nettet, både ud fra menstruations første dag og prøvet ud fra ægløsning, så er der 3 dages forskel 

Det undrer mig bare, at sygeplejersken siger, at jeg nok er 4-5 uger, grundet hcg tallet  

Anmeld Citér

6. april 2016

Nadiapigen

Jeg har søgt mange steder på nettet, både ud fra menstruations første dag og prøvet ud fra ægløsning, så er der 3 dages forskel 

Det undrer mig bare, at sygeplejersken siger, at jeg nok er 4-5 uger, grundet hcg tallet  

Nogen danner langsomt hcg  Tror ikke du skal tænke så meget over det. Havde du være hos lægen 

Anmeld Citér

6. april 2016

PB2013

Du finder først rigtig ud af hvor langt du er henne med en scanning, alt andet er gætterier. Specielt når du ikk helt ved hvordan din cyklus er. 

Jeg blev sat næsten 1 uge tilbage ved min første scanning, så det kan godt ske du er kortere henne end du regner med. Så længere hcg tallet stiger er det god tegn. 

Og tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.