Blod i urin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. april 2016

Ztine

Hejsa,

min dreng på 1,5 år har ca. 5-6 gange (over et halvt års tid) haft en smule blod i bleen ved bleskift.

Jeg kontaktede første gang egen læge og anden gang lægevagt.

Vi fik dengang lavet en urinprøve der intet viste. Samtidig med, at de mente, det måtte være en rift.

Nu rendte han lidt rundt i bar numse i dag og tissede en lille smule på gulvet, hvor jeg kunne se, at der var frisk blod i urinen.

Jeg synes ikke at han piller sig særlig meget og han bryder sig bestemt ikke om, at jeg kigger (med fingrene) på det.

Kontakter lægen imorgen for at få lavet ny urinprøve, men hvis den er negativ, ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Nogle gode råd, eller nogen der har prøvet noget lignende?

Pft ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

"Anarkisten"

Ztine skriver:

Hejsa,

min dreng på 1,5 år har ca. 5-6 gange (over et halvt års tid) haft en smule blod i bleen ved bleskift.

Jeg kontaktede første gang egen læge og anden gang lægevagt.

Vi fik dengang lavet en urinprøve der intet viste. Samtidig med, at de mente, det måtte være en rift.

Nu rendte han lidt rundt i bar numse i dag og tissede en lille smule på gulvet, hvor jeg kunne se, at der var frisk blod i urinen.

Jeg synes ikke at han piller sig særlig meget og han bryder sig bestemt ikke om, at jeg kigger (med fingrene) på det.

Kontakter lægen imorgen for at få lavet ny urinprøve, men hvis den er negativ, ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Nogle gode råd, eller nogen der har prøvet noget lignende?

Pft ��

Hmm....min ældste søn har en enkelt gang tisset blod, men det var i forbindelse med en blærebetændelse. God ide at få tjekket urinen i morgen og jeg ville helt klart bede om en mere grundig undersøgelse hvis testen er negativ. Hvis din dreng flere gange har blod i urinen, så må der være en forklaring på det. 

Har han feber eller på anden vis ubehag?

Anmeld Citér

5. april 2016

Ztine

Tak for svar.

nej, han er slet ikke dårlig og der kan gå lang tid, mellem tilfældene... tænker at han må blive undersøgt på Sygehus, hvis ikke lægen kan/vil gøre noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.