PCOS og prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2016

CutieKiwi

Hejsa 

Jeg skal snart tage stilling til prævention efter min første graviditet. Jeg er meget i tvivl om hvilken prævention der fungerer bedst med mit pcos - og hvad nu i forhold til at kunne opnå en nr 2 graviditet. Er der nogen af jer piger der har lyst til at fortælle om jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

Anonym

CutieKiwi skriver:

Hejsa 

Jeg skal snart tage stilling til prævention efter min første graviditet. Jeg er meget i tvivl om hvilken prævention der fungerer bedst med mit pcos - og hvad nu i forhold til at kunne opnå en nr 2 graviditet. Er der nogen af jer piger der har lyst til at fortælle om jeres erfaringer? 

Jeg kan kun sige som PCo pige at uanset hvor længe det har taget at lave første barn så skal du virkelig huske beskyttelse da man er meget meget frugtbar efter første graviditet jeg får 15 mdr imellem mine 2 pige tror vi først fik lavet nr 1 efter 6 år med meget mangel på beskyttelse 

Anmeld Citér

5. april 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

Jeg kan kun sige som PCo pige at uanset hvor længe det har taget at lave første barn så skal du virkelig huske beskyttelse da man er meget meget frugtbar efter første graviditet jeg får 15 mdr imellem mine 2 pige tror vi først fik lavet nr 1 efter 6 år med meget mangel på beskyttelse 

Wauw.. Vild tanke alligevel. Hvorfor mon man er mere fertil efter en graviditet? 

Anmeld Citér

5. april 2016

mpr

CutieKiwi skriver:

Hejsa 

Nu har jeg ikke været så heldig at være gravid endnu, men alt der hedder hormon provokerende prævention vil jeg ikke røre med en ildtang nogensinde igen.. Så for mit vedkommende ville det nok helle kondom indtil vi ønskede nr. 2

Anmeld Citér

5. april 2016

KissMeKissMeKissMe

CutieKiwi skriver:

Hejsa 

Efter at have brugt mange penge, tid osv på at prøve at blive gravid tror jeg ikke jeg ville begynde på prævention før jeg havde fået de børn jeg ville have. Simpelthen fordi en naturlig graviditet ville føles som et mirakel for mig 

Men hvis jeg på et tidspunkt tænkte at det virkelig ville være dumt at blive gravid ville jeg helt sikkert vælge p-piller. De er jo mega gode til pcos fordi de holder testosteronet nede. Også derfor mange pcos-piger lige har et par normale cyklusser lige efter p-piller stop... 

Anmeld Citér

5. april 2016

Flødebollen

KissMeKissMeKissMe skriver:

Efter at have brugt mange penge, tid osv på at prøve at blive gravid tror jeg ikke jeg ville begynde på prævention før jeg havde fået de børn jeg ville have. Simpelthen fordi en naturlig graviditet ville føles som et mirakel for mig 

Men hvis jeg på et tidspunkt tænkte at det virkelig ville være dumt at blive gravid ville jeg helt sikkert vælge p-piller. De er jo mega gode til pcos fordi de holder testosteronet nede. Også derfor mange pcos-piger lige har et par normale cyklusser lige efter p-piller stop... 

Enig her. 

Anmeld Citér

5. april 2016

CutieKiwi

mpr skriver:

Nu har jeg ikke været så heldig at være gravid endnu, men alt der hedder hormon provokerende prævention vil jeg ikke røre med en ildtang nogensinde igen.. Så for mit vedkommende ville det nok helle kondom indtil vi ønskede nr. 2

Den tanke har jeg også gjort mig, for min cyklus var ikke eksisterende efter ppillestop i tidernes morgen. Døjer dog ikke nok med mandlige kønshormoner til at det generer mig. Ikke nok til at vælge ppiller.

Anmeld Citér

5. april 2016

Anonym

CutieKiwi skriver:

Wauw.. Vild tanke alligevel. Hvorfor mon man er mere fertil efter en graviditet? 

Læste en artikel om PCo og graviditet hvor det fremgik at de fleste kvinder med Pco opnår almindelig tilstand i sine homoner efter første graviditet og hvorfor man er mere frugtbar efter en graviditet kan jeg ikke rigtigt svare på andet end at det er man bare så på jer selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.