Træning under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

208 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. april 2016

EnNyVerden

Nå... Så blev bekymringen om forringet fertilitet pga. Fitness gjort til skamme!!  Har lige testet (svagt) positivt 

...så kommer næste spørgsmål Ang. Træning: hvor meget må man lave fitness under graviditeten?  er det ok at fortsætte holdtræning på stram op osv - og så blot lytte til kroppen og genoverveje, når maven begynder at vise sig? 

Har læst en del om det og så vidt jeg kan forstå, er der en række øvelser, som man helst skal undgå, hvis man er gravid? Men er det allerede fra starten af?  Går ud fra, at jeg godt må træne normalt det første trimester i hvert fald? 

Hvad gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

grinny

Jeg har slet ikke turde efter jeg fik lagt æg op og det er snart 3 måneder siden - men i går kom jeg endelig afsted til Zumba Fit igen og det eneste der ikke gjorde ondt var maven 

Jeg kunne være med hele vejen, dog lidt mere forpustet og lidt mere svedig, men tænker at så længe min krop ikke sagde fra så er der jo ingen problemer, hvilket Riget også har sagt til mig! 

Så efter hvad du synes din krop kan klare 

Anmeld Citér

5. april 2016

Rsa

EnNyVerden skriver:

Nå... Så blev bekymringen om forringet fertilitet pga. Fitness gjort til skamme!!  Har lige testet (svagt) positivt 

...så kommer næste spørgsmål Ang. Træning: hvor meget må man lave fitness under graviditeten?  er det ok at fortsætte holdtræning på stram op osv - og så blot lytte til kroppen og genoverveje, når maven begynder at vise sig? 

Har læst en del om det og så vidt jeg kan forstå, er der en række øvelser, som man helst skal undgå, hvis man er gravid? Men er det allerede fra starten af?  Går ud fra, at jeg godt må træne normalt det første trimester i hvert fald? 

Hvad gør I?

jeg har altid Holdt trænings pause i mine graviditeter, simpelthen fordi jeg ikke vil risikere noget... 

men man kan sagtens fortsætte træning, hvis man ønsker det. De "kloge" anbefalede, at man ikke lave fritstående styrketræning og træning hvor der indgår stød fx. løb, step mm.

Anmeld Citér

5. april 2016

Augustmama

Min veninde trænede op til 5 dage før fødsels. Styrketræning, og gå på løbebåndet. Det havde hendes læge anbefalet hende at gøre, så man måske fik en nemmere fødsel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.