Alder mellem børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
14 svar
23 synes godt om
5. april 2016

Anonym trådstarter

Hej piger .. 

Sagen er den at vi godt kunne tænke os barn nummer 3 ( fælles 2 ) 

jeg har en søn fra et tidligere forhold, som bliver 7 snart . Sammen har vi en datter som snart runder 4  

men manden synes der vil være for langt mellem børnene og de ikke vil glæde af lillebror eller lillesøster .. 

Vi vil først prøve og blive gravide til næste år.. 

Hvad siger i? Vil det være en for lang alders gængse mellem dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes personligt at man skal få børn for sin egen skyld - ikke for deres søskendes. Om der er 2 eller 12 år imellem dem giver alligevel ingen garanti for at de udvikler et godt og nært forhold der varer ved. I skal få et barn hvis I som de voksne synes at I har lyst hertil...

Anmeld Citér

5. april 2016

hautecouture

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg synes personligt at man skal få børn for sin egen skyld - ikke for deres søskendes. Om der er 2 eller 12 år imellem dem giver alligevel ingen garanti for at de udvikler et godt og nært forhold der varer ved. I skal få et barn hvis I som de voksne synes at I har lyst hertil...

HELT enig! Min kæreste og hans søster er der kun 2 år imellem og de taler måske i telefon 2-3 gange om året. Min søster er 15 år ældre end mig og vi er så tætte. Alder er ingen garanti for gode relationer. Vi er herhjemme igang med projekt baby 2 - og vores datter bliver 5 år i august. Jeg har absolut ingen skrupler over det og jeg er sikker på, at vores datter kommer til at overøse en lille ny med kærlighed... Uagtet om det så først lykkedes os, at blive gravide om flere år  Så min holdning er; hvis lysten og rammerne er der, så gør det. 

Anmeld Citér

5. april 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Hej piger .. 

jeg har en søn fra et tidligere forhold, som bliver 7 snart . Sammen har vi en datter som snart runder 4  

men manden synes der vil være for langt mellem børnene og de ikke vil glæde af lillebror eller lillesøster .. 

Altså jeg har en søster hvor der er 10 år imellem os 

og en søster der er 18/19 mdr imellem os jeg har idag det nemmest med hende hvor vi har 10 år imellem 

Anmeld Citér

5. april 2016

Newsence

Min mands datter var 6 år da jeg fødte vores fælles datter. fra vores datter var ca. 1,5 har de 2 børn virkelig haft glæde af hinanden 

Anmeld Citér

9. april 2016

Tyro

Jeg har en gammel god veninde, hende og søsteren er født med 16 års mellemrum, og de har det bedste forhold til hinanden

Anmeld Citér

9. april 2016

lineog4

Her hjemme er der 4 1/2 år mellem ældste og mellemste og 7 år mellem ældste og yngste (næsten 3 år mellem mellemste og yngste). Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan de vil få det i fremtiden, men nu er de en flok. Den ældste fyldte 13 år i torsdags og hun leger gerne lege alla fangeleg, gemmeleg, slåeslege mm. Med sine brødre, hun er så også en rigtig trøster til især den mindste, hun kan putte ham, læse godnathistorie mm. Og jeg er ikke i tvivl om de alle får rigtig meget ud af hinanden. Det er måske klart at de to yngste som er tættest på hinanden og samtidig også begge er drenge er tættere i forhold til legerelation, men de er en fælles flok som er tætte på kryds og tværs og jeg krydser fingre for det vil fortsætte når de er voksne

Anmeld Citér

9. april 2016

Spireren

Anonym skriver:

Hej piger .. 

Vi får et barn sammen for vores skyld jeg har en datter fra et tidligere forhold som når at fylde 8 før at den vi venter sammen kommer til verden.

og jeg kender andre hvor den stor alders forskel ikke gør så meget hvis man selv ønsker at få en lille mere 

Anmeld Citér

9. april 2016

Anonym trådstarter

Fælles svar!  

undskyld, jeg ikke har haft svarer jer, men har har haft travlt på arbejdet �� 

Tak for alle jeres inputs, vi er nu noget frem til at vi sagtens kan få en baby mere ����

Anmeld Citér

9. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej piger .. 

jeg har to drenge på 8 og 5 år og søster på 9 måneder.

syntes det har været en super afstand mellem dem. De store har meget glæde af hinanden og er super til at lege sammen. Da søster var mindre læste vi gerne en bog eller så lidt film når jeg ammede.

de er rigtig kærlige mod søster. Og har været gode til at finde en sut stofble osv.

nu hvor søster er blevet større er de super gode til at underholde hende imens jeg laver mad hænger tøj op.

( nogen gange koster det dog lidt til sparhrisen)

men syntes helt sikkert det har været en god alder imellem dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.