Gravid? Eller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2016

Anonym trådstarter

Årh... Jeg aner ikke hvad fod jeg skal stå på 

Jeg stod for knap 1 uge siden med en positiv test i hånden  efter en lang periode hvor vi har prøvet men nærmest givet op! 

Men de sidste 2 dage her har jeg blødt (frisk blod) og min kvalme (som jeg fik 2 dage jeg skulle ha haft min Mens) stoppede.... 

Jeg gik fra at være lykkelig til pisse HAMMERENDE nervøs faktisk!! 

Jeg fik en akut tid ved lægen idag, og da hun jo ikke kan kigge op i mig for at se om jeg er gravid eller ej, så tog hun en blodprøve og en henvisning til en scanning allerede i morgen. 

Men mit spørgsmål er... 

Har set/læst flere som får deres blodprocent oplyst samme dag.. Men dette fik jeg ikke? 

Og hvad kan jeg forvente at se på den scanning i morgen? 

Jeg skulle eftersigende være 5+0 idag.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg forstår slet ikke hvorfor du er sendt til scanning, for I vil intet kunne se. 

Det eneste man kan gøre, hvis man ikke kan afvente og se om naturen går sin gang, det er at tage blodprøver med et par dages mellemrum, og se om HCG'et stiger eller falder.

Anmeld Citér

5. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Såfremt det er korrekt at du er 5+0 vil I næppe kunne se noget - måske højest en opklaring i livmoderen eller begyndende blommesæk. Det vil ikke være muligt at konstatere om graviditeten udvikler sig som den skal.

En ny blodprøve, taget to dage efter den første vil derimod kunne indikere om det går fremad. Niveauet af HCG skal som tommelfingerregel fordobles på denne tid.

Metoderne i de meget tidlige stadier af en graviditet er meget usikre. Ventetid er der eneste som vil kunne give dig endelig afklaring, desværre ...

Anmeld Citér

5. april 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres hurtige svar 

Jeg tænkte nok at man ikke kunne se så meget på en scanning.. Men min læge sagde at MÅSKE kunne man ane noget begyndende eller ej.. 

Hun snakkede noget om der skulle gå 1 uge ca før næste blodprøve?   

Men ja.. Må bare prøve at slappe af og ta den ventetid der er... 

Det er bare så hårdt.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.