Frustrerende ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2016

hautecouture

Må indrømme, at jeg er ved at blive en smule frustreret. Det har været mit store ønske i 2-3 år, at blive gravid med nr 2 (vores datter bliver 5 den 30. august) - vi har prøvet siden midt i januar og selvom det ikke er så længe, så FØLTES det bare som om, at det er gået det dobbelte af tid. det er et nederlag hver gang mens kommer og de 4-5 dage den varer føltes som en evighed og man bare venter på, at den skal forsvinde så ÆL kan komme igen  Jeg nyder overhovedet ikke projekt baby 2, for det fylder det hele. Det fik super stærkt med den første og jeg blev gravid (til stor overraskelse) i 1. cyklus ... Så jeg havde, ikke en forventning, men et håb om, at det måske kunne gå ligeså stærkt denne gang .. Men altså - der er jo ikke andet for, end at blive ved med at prøve...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2016

123.

hautecouture skriver:

Må indrømme, at jeg er ved at blive en smule frustreret. Det har været mit store ønske i 2-3 år, at blive gravid med nr 2 (vores datter bliver 5 den 30. august) - vi har prøvet siden midt i januar og selvom det ikke er så længe, så FØLTES det bare som om, at det er gået det dobbelte af tid. det er et nederlag hver gang mens kommer og de 4-5 dage den varer føltes som en evighed og man bare venter på, at den skal forsvinde så ÆL kan komme igen  Jeg nyder overhovedet ikke projekt baby 2, for det fylder det hele. Det fik super stærkt med den første og jeg blev gravid (til stor overraskelse) i 1. cyklus ... Så jeg havde, ikke en forventning, men et håb om, at det måske kunne gå ligeså stærkt denne gang .. Men altså - der er jo ikke andet for, end at blive ved med at prøve...

sådan har jeg det også! Bare med nummer et, men det skal nok ske, for os alle der venter enten på nummer 1 eller 2.. Jeg ved det lyder svært men bare sæt tankerne et andet sted hen, gør noget du kan lig, få tankerne på en hoppy fx ��

Anmeld Citér

5. april 2016

Mn101186

Årh sådan havde vi det med nr 1 �� Så kan sagtens følge dig.. 

Er lige blevet gravid med nr 2 som skete 1-2 mdr efter vi begyndte 

Anmeld Citér

5. april 2016

Maier

Det lyder præcis som min historie. Vores nr 1 kom også helt af sig selv, så havde selvfølgelig en forventining om at nr 2 også blev rimelig nem. Det gjore det så desværre bare ikke .

Vi prøvede på naturlig vis at blive gravid selv det første år. Der skete bare overhovedet ikke noget. Så gik vi til lægen for at blive udredt. Ingen af os fejlede noget .
Blev sendt på privatklinik og fik piller for at producere flere æg - dette hjalp heller ikke.
Til sidst søgte vi hjælp hos en privatklinik i Århus, hvor jeg over en længere periode fik IUI - også uden held! (var oppe på 8 gange eller noget i den retning.
Derefter bestemte vi os for kunstig befrugtning (IVF). Dette var dog noget vi havde ventet lidt med, da det ikke er helt gratis, når man har et barn sammen i forvejen (heller ikke selvom dette barn er kommet til på naturlig vis).

Da jeg havde været igennem div. hormonbehandlinger og æg udtagning, skulle jeg langt om længe have sat æg op.
Her fandt man dog ud af, at min livmoderhals var ret kringlet + at jeg havde en indvendig fold efter mit tidligere akutte kejsersnit som pressede på livmoderhalsen. Disse to ting gjore at det var blevet meget svært for et befrugtet æg at finde vej op i min livmoder.

Efter at jeg endelig havde fået et befrugtet æg op i min livmoder var der gevinst i 1 hug!
Nu venter vi vores 2 barn i starten af maj måned .

Hele dette forløb har taget 3½ år. Der er ikke noget mere frustrerende end at være i fertilitetsbehandling - også selvom at man har et barn i forvejen.

Håber snart at der er held for jer. Det skal nok lykkedes, det er jeg sikker på 

Knus.

Anmeld Citér

9. april 2016

hautecouture

Newgirl. skriver:

sådan har jeg det også! Bare med nummer et, men det skal nok ske, for os alle der venter enten på nummer 1 eller 2.. Jeg ved det lyder svært men bare sæt tankerne et andet sted hen, gør noget du kan lig, få tankerne på en hoppy fx ��

Tak for svar - jeg skal virkelig blive bedre til, at slappe af .. Men det er ikke så let .. Håber for jer, at der også snart er gevinst 

Anmeld Citér

9. april 2016

hautecouture

Mn101186 skriver:

Årh sådan havde vi det med nr 1 �� Så kan sagtens følge dig.. 

Er lige blevet gravid med nr 2 som skete 1-2 mdr efter vi begyndte 

Tak. SÅ irriterende ..  Tillykke med nr. 2 

Anmeld Citér

9. april 2016

hautecouture

Maier skriver:

Det lyder præcis som min historie. Vores nr 1 kom også helt af sig selv, så havde selvfølgelig en forventining om at nr 2 også blev rimelig nem. Det gjore det så desværre bare ikke .

Vi prøvede på naturlig vis at blive gravid selv det første år. Der skete bare overhovedet ikke noget. Så gik vi til lægen for at blive udredt. Ingen af os fejlede noget .
Blev sendt på privatklinik og fik piller for at producere flere æg - dette hjalp heller ikke.
Til sidst søgte vi hjælp hos en privatklinik i Århus, hvor jeg over en længere periode fik IUI - også uden held! (var oppe på 8 gange eller noget i den retning.
Derefter bestemte vi os for kunstig befrugtning (IVF). Dette var dog noget vi havde ventet lidt med, da det ikke er helt gratis, når man har et barn sammen i forvejen (heller ikke selvom dette barn er kommet til på naturlig vis).

Da jeg havde været igennem div. hormonbehandlinger og æg udtagning, skulle jeg langt om længe have sat æg op.
Her fandt man dog ud af, at min livmoderhals var ret kringlet + at jeg havde en indvendig fold efter mit tidligere akutte kejsersnit som pressede på livmoderhalsen. Disse to ting gjore at det var blevet meget svært for et befrugtet æg at finde vej op i min livmoder.

Efter at jeg endelig havde fået et befrugtet æg op i min livmoder var der gevinst i 1 hug!
Nu venter vi vores 2 barn i starten af maj måned .

Hele dette forløb har taget 3½ år. Der er ikke noget mere frustrerende end at være i fertilitetsbehandling - også selvom at man har et barn i forvejen.

Håber snart at der er held for jer. Det skal nok lykkedes, det er jeg sikker på 

Knus.

Uha, det lyder godt nok også som en hårdt omgang I har været igennem med nr 2Er glad for at høre, at det er lykkedes for jer og nu venter jer et lille lækkert forårsbarn  

Anmeld Citér

9. april 2016

Spireren

hautecouture skriver:

vi startede i oktober og endelig er det lige lykkes for os... jeg gik også konstant og var fokuseret på projekt baby, men her sidste gang var jeg fokuseret på noget andet (vi har lige fået hundehvalp) og wupti så var der 2 streger. jeg ved det er nærmest umulig men skub planerne i baghovedet og få noget andet at fokusere på og så er den der pludselig 

Anmeld Citér

9. april 2016

"Anarkisten"

hautecouture skriver:

Sådan var det også for os 

Blev gravid i første cyklus med nr 1, men nr 2 tog 5-6 måneder og det var da bare pisse irriterende at gå der og vente. Havde jo regnet med at det ville være det samme, men sådan blev det ikke

Det lykkedes dog i sidste ende og det skal det også nok gøre for jer 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Maier

hautecouture skriver:

Uha, det lyder godt nok også som en hårdt omgang I har været igennem med nr 2Er glad for at høre, at det er lykkedes for jer og nu venter jer et lille lækkert forårsbarn  

Mange tak 

Vi har nu endelig fået vores lækre søn og er bare over lykkelige.

Han blev forløst ved planlagt kejsersnit og da man åbnede mig op kunne man konstaterer at jeg havde en masse arvæv efter mit akutte kejsersnit + at mine æggeledere ikke var blevet lagt korrekt på plads (lå på hver side af min blære). Det er med stor sandsynlighed det akutte kejsersnit der har gjort at vi har skulle have hjælp til at få nr 2.

Ikke noget man lige kunne vide før jeg blev åbnet op til nr 2 kejsersnit og ikke noget som jeg tidligere har hørt om.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.