Anonym skriver:
Hej alle
To ting:
1: Hvornår kan jeg tidligst gå på barsel? Jeg er sygepleje studerende og er færdig med min sidste praktik 30/6 derefter har jeg sommerferie i 2 måneder, altså indtil august og har termin 4/11.
Skal jeg så stoppe til sommerferien?? Det må jeg vel skulle. Ellers starter jeg jo op igen og kan alligevel ikke tage et modul færdigt (det varer 10 uger).
Jeg har søgt og søgt på nettet, men jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder!
2: kan jeg få ekstra SU-lån når jeg går på barsel?? Jeg synes det er svært at kringle de regler, som står på SU.dk! Hvordan skal jeg gøre, for at få flest muligt penge udbetalt under min barsel? For en almindelig SU og SU-lån er jo ingenting når man går hjemme på barsel og har fået en lille baby.
Håber virkelig nogen kan hjælpe!
Når du er på su får du kun 12 ekstra su klip, hvad du gør med dem er op til dig.
Hvis du skal have mest muligt udbetalt skal du fortsætte dit studie med baby, så kan du modtage alm su klip plus dit fødsels klip (mix klip)
jeg er selv på barsel på su, får mindre su end før da man af underlige årsager ikke kan få forsørger tillæg eller det ekstra su lån på fødsels klip.
Mht hvornår du går fra, er jeg ikke helt med på hvordan det fungere med moduler, men altså når du går fra, kan du holde 12 måneders barsel. Hvis du vender tilbage til studiet før kan du få dobbelt klip i nogle måneder. Jeg holder f.eks 10 måneders barsel det passer med semestrene, så får 10 måneders fødsels klip (ca 5200 udetalt) når jeg så starter op igen kommer jeg til at få alm su igen, og har to fødselsklip til gode som jeg får udbetalt oven i min alm su de første måneder tilbage på studiet.
Giver det mening? Det er svært at forklare på skrift 
Anmeld
Citér