Barsel, hvornår? Ekstra SU??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.845 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. april 2016

Anonym trådstarter

Hej alle 

To ting: 

1: Hvornår kan jeg tidligst gå på barsel? Jeg er sygepleje studerende og er færdig med min sidste praktik 30/6 derefter har jeg sommerferie i 2 måneder, altså indtil august og har termin 4/11. 

Skal jeg så stoppe til sommerferien?? Det må jeg vel skulle. Ellers starter jeg jo op igen og kan alligevel ikke tage et modul færdigt (det varer 10 uger). 

Jeg har søgt og søgt på nettet, men jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder! 

2: kan jeg få ekstra SU-lån når jeg går på barsel?? Jeg synes det er svært at kringle de regler, som står på SU.dk! Hvordan skal jeg gøre, for at få flest muligt penge udbetalt under min barsel? For en almindelig SU og SU-lån er jo ingenting når man går hjemme på barsel og har fået en lille baby. 

Håber virkelig nogen kan hjælpe!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej alle 

To ting: 

1: Hvornår kan jeg tidligst gå på barsel? Jeg er sygepleje studerende og er færdig med min sidste praktik 30/6 derefter har jeg sommerferie i 2 måneder, altså indtil august og har termin 4/11. 

Skal jeg så stoppe til sommerferien?? Det må jeg vel skulle. Ellers starter jeg jo op igen og kan alligevel ikke tage et modul færdigt (det varer 10 uger). 

Jeg har søgt og søgt på nettet, men jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder! 

2: kan jeg få ekstra SU-lån når jeg går på barsel?? Jeg synes det er svært at kringle de regler, som står på SU.dk! Hvordan skal jeg gøre, for at få flest muligt penge udbetalt under min barsel? For en almindelig SU og SU-lån er jo ingenting når man går hjemme på barsel og har fået en lille baby. 

Når du er på su får du kun 12 ekstra su klip, hvad du gør med dem er op til dig.