Søger:
Familier med børn i alderen 3-7 år til specialeprojekt.
Undersøgelsens omdrejningspunkt er de små børns brug af medier i hverdagen - med særligt fokus på forældreperspektivet; herunder hvordan forældre forhandler og regulerer børnenes medievaner og forbrug.
De små børns mediebrug er et overset emne, både i den offentlige debat, men også indenfor medieforskningen, da det typisk er de lidt ældre børn (tweens og teenagere) som er i fokus. Jeg møder mange forældre, der er fortvivlet og usikre omkring deres børns brug af tablet, computer m.m. og fornemmer et behov for mere viden og information indenfor dette felt. Jeg er selv forælder til to børn i alderen 1 - 6 år og derfor er dette emne også særlig præsent for mig, da jeg dagligt konfronteres med de online/offline dynamikker der præger hverdagen på godt og ondt.
Om mig:
Jeg kommer fra Film- og Medievidenskab på Københavns Universitet. Jeg samarbejder med 'Satsningsområdet Børn, Medier og Kultur', som er et dynamisk forum på tværs af forskningsfelter, der beskæftiger sig med sammenspillet mellem digitale medier, oplevelse og læring, dannelse og uddannelse; hvor børns fritidskultur og mønstre for social interaktion og kommunikation undersøges.
Børns mediebrug har altid været et fokus for mig, jeg har bl.a. arbejdet på DR Ramasjang og Buster Filmfestival.
Jeg bor på Frederiksberg med min mand og to børn.
Kontakt mig for mere info på mail:amandaappel@gmail.com
Anmeld
Citér