Vi er ikke enige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
6 svar
4 synes godt om
4. april 2016

Emma3101

Hej.

jeg er lidt frustreret for tiden.

min kæreste og jeg har været sammen i 2,5 år og jeg er nået dertil i mit liv, hvor et barn begynder at fylde mine tanker ud. Vi vil begge gerne have et barn sammen så det er ikke der vores uenighed ligger, men snarere hvor vi skal starte vores familieliv. Vi bor pt i en fin 2 værelses lejlighed, men jeg synes den er for lille til at være 3. Opbevaringsmulighederne er ikke særlig store og der vil skulle laves en del om, hvis der skal være plads til en ekstra. Situationen er den at han desværre har noget gæld, fra før jeg kom ind i billedet og den vil han gerne af med før vi flytter. Jeg forstår ham godt, men samtidig så synes jeg det er svært at skulle bremse det hele pga penge. Han mener at hvis vi planlægger baby til næste år, så bliver vi boende i lejligheden og ellers må jeg vente måske 2 år før vi kan flytte og derefter starte pb. 

Jeg er lidt forvirret i mit hovede for hader at tingene skal gå op i penge når mit ønske er så stort, men samtidig så kan jeg se fornuft i det og pt bor vi billigere end noget andet sted man vil kunne. Lejligheden koster 3100 om måneden og ligger tæt på københavn, så  forstår godt at man ikke bare opsiger den uden videre. 

Jeg skriver nok det her da jeg gerne vil ud med det til nogen som måske kan forstå mig, og ellers kan komme med fif til hvad jeg skal lægge mine kræfter i, for at få tankerne væk fra at jeg enten må få en baby i en lille lejlighed, eller vente et par år indtil vi flytter og derefter starte drømmen om baby.

Ps. Vi er begge uddannede og derfor er pengene ikke vores største problem, men self vil det være nemmest at flytte uden der følger en gæld med sig når huslejen automatisk bliver større.

Hilsen camilla  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

Diosa85

Staffe skriver:

Hej.

min kæreste og jeg har været sammen i 2,5 år og jeg er nået dertil i mit liv, hvor et barn begynder at fylde mine tanker ud. Vi vil begge gerne have et barn sammen så det er ikke der vores uenighed ligger, men snarere hvor vi skal starte vores familieliv. Vi bor pt i en fin 2 værelses lejlighed, men jeg synes den er for lille til at være 3. Opbevaringsmulighederne er ikke særlig store og der vil skulle laves en del om, hvis der skal være plads til en ekstra. Situationen er den at han desværre har noget gæld, fra før jeg kom ind i billedet og den vil han gerne af med før vi flytter. Jeg forstår ham godt, men samtidig så synes jeg det er svært at skulle bremse det hele pga penge. Han mener at hvis vi planlægger baby til næste år, så bliver vi boende i lejligheden og ellers må jeg vente måske 2 år før vi kan flytte og derefter starte pb. 

Jeg er lidt forvirret i mit hovede for hader at tingene skal gå op i penge når mit ønske er så stort, men samtidig så kan jeg se fornuft i det og pt bor vi billigere end noget andet sted man vil kunne. Lejligheden koster 3100 om måneden og ligger tæt på københavn, så  forstår godt at man ikke bare opsiger den uden videre. 

Jeg skriver nok det her da jeg gerne vil ud med det til nogen som måske kan forstå mig, og ellers kan komme med fif til hvad jeg skal lægge mine kræfter i, for at få tankerne væk fra at jeg enten må få en baby i en lille lejlighed, eller vente et par år indtil vi flytter og derefter starte drømmen om baby.

Ps. Vi er begge uddannede og derfor er pengene ikke vores største problem, men self vil det være nemmest at flytte uden der følger en gæld med sig når huslejen automatisk bliver større.

Hilsen camilla  

Min umiddelbare tanke er at baby ikke skal bruge så meget plads det første årstid. Så en 2'er lejlighed gør da ikke noget til en start. 

Jeg bor selv hos min mor med min søn på 8 mdr fordi kommunen ikk vil hjælpe med bolig og har ikk lige råd til at købe noget selv. Vi har et værelse på 15 kvm og mangler intet. Bruger stuen til at lege i. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi boede i en to værelses lejlighed de første to år af vores søns liv, det var småt, men med lidt forbedringer i forbindelise med opbevaring, var vi helt ok med det og det fungerede så godt!

knægten havde ikke brug for sit eget værelse de første 3 år alligevel. Han havde en kurv i stuen med hans legetøj. Det var fint. 

Han sov i vores seng om natten men han havde sin egen seng, han sov dog aldrig i den da vi ikke følte det var rart at være så langt væk fra ham. Men der var fint plads til det. 

Der var fint plads til alt hans tøj i puslekommoden og han legede ikke selv den tid vi boede i en to værelses. 

Vi flyttede til en 4 værelses lejlighed da han var blevet to år og han fik først sit eget værelse som 3 årig og han er først begyndt at kunne lege i sit eget værelse alene da han blev fire år og han foretrækker stadig at lege i samme lokale som os. 

Så synes fint det kan lade sig gøre i en to værelses, hvis man kan udnytte pladsen godt og har det ok med det 

Anmeld Citér

4. april 2016

Newsence

Jeg må sige som de andre at baby altså ikke fylder så meget som du nok tror.

Hvis man køber fornuftige møbler skal baby ikke bruge meget plads. eks. har vi købt ikeas mærke stuva da det giver super meget opbevaring samtidig med at det ikke fylder. I mange pusleborde er der skuffer under som man kan bruge til lidt tøj og div.

En to værelses er altså helt fint til 3 personer, især når den ene er under 2 år. Ja I skal nok indrette jeres soveværelse og stue lidt om men det er jo blot et spørgsmål om kreativitet.

Hvis du på ingen måde føler du vil gå på kompromis med indretning og lidt pladsmangel må jeg indrømme jeg syntes manden din har ret. Så bliver du nød til at vente med baby. I har jo heller ikke kendt hinanden så længe igen. 

Men var jeg skruk som dig og manden var med på ideen havde jeg valgt at få barn nu i den lejlighed jeg nu engang havde og så fået det med pladsen til at fungere. Husk baby kræver ikke meget mere end en seng, en pusleplads, lidt skabsplads til at starte med. Senere kræver baby lidt gulvplads men der kan man jo flytte et bord når baby skal lege

Anmeld Citér

4. april 2016

lillespir26

Staffe skriver:

Hej.

Hilsen camilla  

Jeg tænker at i kun har kendt hinanden i 2,5 år vent med baby til gælden er ude af verden 

Anmeld Citér

4. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes at din kæreste har fat i noget fornuftigt og velovervejet. Baby-drømmen løber ingen steder og selvfølgelig er det smart at få gæld mv. ud af verden først, først I påtager jer ekstra udgifter...

Anmeld Citér

4. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Staffe skriver:

Hej.

Hilsen camilla  

Hvis i regner med at gælden kan være betalt ud om et par år så ville jeg da starte PB med det samme. Børn har altså ikke brug for meget plads de første par år. Det kan jo også tage noget tid at blive gravid.

En del af det at blive forældre er vel også at være økonomisk ansvarlige. Så kan i og barnet få mere plads samt plads til evt. Lillesøsken efter et par år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.