Ny kh loft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.691 visninger
67 svar
117 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2016

Anonym trådstarter

Okay håber i lige vil hjælpe mig. I må meget gerne skære det ud i pap for dummies.. 

Har hørt så mange forskellige historier om det bye kontanthjælpsloft som rammer os de enlige .. Og bunken jeg ikke finde rundt i det .. 

Hvordan kommer det til at ramme mig?:

jeg er lige blevet enlig mor, til 1 barn. Er på barsel på kontanthjælp 

Kan sku ikke finde hoved og hale under jeg finder på Google om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Okay håber i lige vil hjælpe mig. I må meget gerne skære det ud i pap for dummies.. 

Har hørt så mange forskellige historier om det bye kontanthjælpsloft som rammer os de enlige .. Og bunken jeg ikke finde rundt i det .. 

Hvordan kommer det til at ramme mig?:

jeg er lige blevet enlig mor, til 1 barn. Er på barsel på kontanthjælp 

Kan sku ikke finde hoved og hale under jeg finder på Google om det?

I dit tilfælde er kontanthjælpsloftet på 15.013 kroner og da den månedelige kontanthjælpssats er på 14.416, så kan du kun få max. omkring 600 kroner i boligstøtte om måneden. Den maksimale sats for boligstøtte er altså forskellen mellem kontanthjælpssatsen og kontanthjælpsloftet. 

Så det der sker er at langt de fleste kontanthjælpsmodtagere får mindre udbetalt om måneden fordi de får mindre i boligstøtte på grund af kontanthjælpsloftet. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Rauw

Ej nej nej rammer det også enlige? Troede kun det var hvis man nægtede at arbejde et vist antal timer, ta små jobs osv. Damn. Håber godt nok ikke alt for mange børn må bo på gaden lige pludselig 

Anmeld Citér

4. april 2016

Astoria

Rauw skriver:

Ej nej nej rammer det også enlige? Troede kun det var hvis man nægtede at arbejde et vist antal timer, ta små jobs osv. Damn. Håber godt nok ikke alt for mange børn må bo på gaden lige pludselig 

Det rammer enlige, ja, men i mindre grad end samlevende.

Anmeld Citér

4. april 2016

Rauw

Astoria skriver:

Det rammer enlige, ja, men i mindre grad end samlevende.

Synes bare det lyder af vildt mange penge en enlig mister hvis man tænker de i gennemsnit får ca 3000 i boligstøtte til en lille billig treværelses uden for byen og har 3000 til mad og div. Og så pludselig kun får 600 i boligstøtte. Det efterlader jo så ikke ret meget til mad og div fremover. der blir ikk taget hensyn til hvor mange børn man har eller noget? 

Anmeld Citér

4. april 2016

alenemor42

Rauw skriver:

Synes bare det lyder af vildt mange penge en enlig mister hvis man tænker de i gennemsnit får ca 3000 i boligstøtte til en lille billig treværelses uden for byen og har 3000 til mad og div. Og så pludselig kun får 600 i boligstøtte. Det efterlader jo så ikke ret meget til mad og div fremover. der blir ikk taget hensyn til hvor mange børn man har eller noget? 

Nej... det er en katastrofe!  Der vil blive en hel del fattige børn desværre.

Anmeld Citér

4. april 2016

Anonym trådstarter

Det jo langt ude.. Er det til oktober det træder i kræft? Har heldigvis sat mig billigt i husleje, men der bliver da ikke meget overskud på kontoen når den lille trænger til nyt

Anmeld Citér

4. april 2016

Astoria

Kontanthjælpsloftet stiger i forhold til antal af børn, vist til og med tredje barn.

Jeg mener det træder i kraft første oktober eller november i år. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Anonym

nu bliver jeg nok upopulær og er da egentlig også imod loftet. MEN 3000 kr om måneden til mad syntes jeg også er meget. Her er vi 2 voksne, et barn på 2,5 år samt et barn på 9 hver anden uge i 7 dage. Vi har 3000 kr om måneden til mad og div. Nogle måneder kun 2500 da min mand får forskellige løn. Selv er det helt hen i vejret at man mister ca. 2400 kr om måneden, MEN man kan altså også gøre noget selv for at minske sine udgifter. Når man er ledig ( og ja har lige selv været ledig i over 1 år, og min mand var ledig i 1,5 år samtidig, da vi begge ikke fik job efter endt uddannelse) så er der ting man må sige farvel til. Vi fik kun 1000 kr i boligsikring fordi den store af børnene ikke boede her officielt. Vi måtte klare os med en 3-værelses fordi der bare ikke var råd til at give hver barn sit eget værelse. Og vi var meget tæt på at måtte flytte til en by med mindre huslejer. OG vi havde gjort det hvis ikke vi var så heldige at få job. 

Jeg syntes det er ok at vi begrænser lediges penge lidt. Fordi det skal da kunne betale sig at arbejde. MEN self. ikke i den størrelseordning der er lavet. Der er vi enige om at det er for mange penge at miste

Anmeld Citér

4. april 2016

MinPrins

Anonym skriver:

nu bliver jeg nok upopulær og er da egentlig også imod loftet. MEN 3000 kr om måneden til mad syntes jeg også er meget. Her er vi 2 voksne, et barn på 2,5 år samt et barn på 9 hver anden uge i 7 dage. Vi har 3000 kr om måneden til mad og div. Nogle måneder kun 2500 da min mand får forskellige løn. Selv er det helt hen i vejret at man mister ca. 2400 kr om måneden, MEN man kan altså også gøre noget selv for at minske sine udgifter. Når man er ledig ( og ja har lige selv været ledig i over 1 år, og min mand var ledig i 1,5 år samtidig, da vi begge ikke fik job efter endt uddannelse) så er der ting man må sige farvel til. Vi fik kun 1000 kr i boligsikring fordi den store af børnene ikke boede her officielt. Vi måtte klare os med en 3-værelses fordi der bare ikke var råd til at give hver barn sit eget værelse. Og vi var meget tæt på at måtte flytte til en by med mindre huslejer. OG vi havde gjort det hvis ikke vi var så heldige at få job. 

Jeg syntes det er ok at vi begrænser lediges penge lidt. Fordi det skal da kunne betale sig at arbejde. MEN self. ikke i den størrelseordning der er lavet. Der er vi enige om at det er for mange penge at miste

Nu er der jo også syge på kh som lever af det, og ikk kun lever af det en overgang...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.