Eksperthjælp: Kan jeg blive gravid efter bagvægskirurgi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. april 2016

Sonja Eskandari

Hej Sonja

Jeg er en kvinde på 43 år som har 3 børn. De er 3, 6 og 16 år. Jeg har født først ved akut kejsersnit fordi hun lå med hovedet opad, dernæst helt naturligt uden bedøvelse og sidste gang naturligt men med rygmarvsbedøvelse og en meget fraværende jordemoder som gjorde mig meget utryg. Efter sidste fødsel fik jeg for et år siden lavet bagvægskirurgi hvor man både rettede den op og syede mig lidt mere sammen og satte også den der dims op som skulle afhjælpe inkontinens. Jeg påstod hårnakked at vi ikke skulle have flere børn. Men nu......... vi er så meget i tvivl, vi brænder efter at få den sidste baby og har sådan lyst til det igen. Men kan jeg det når jeg er blevet opereret? Kan jeg holde til det indvendigt? Jeg tænker at jeg i hvertfald nok ikke skal føde naturligt. Hvad mener du?
Vi vil så gerne

KH Anne

Sonjas svar

Kære Anne,

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have et barn til, og jeg tænker at hvis I vil give det et seriøst forsøg, så skal I gang med det samme. Jeg tænker på din alder, men det ved du sikkert godt selv :-)

Men kan godt blive gravid igen, på trods af din operation, men i så fald skal du have foretaget et kejsersnit.

Venlig hilsen,

Jordemoder Sonja

Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.

Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.