Hvorfor valgte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. september 2009

Vingummien

i at få mere end et barn?

Er nysgerrig for at høre hvorfor og hvad der gjorde at i valgte at få mere end et barn og blev i positiv overrasket eller var det meget overvældende lige pludselig og stå med 2 børn. Og hvor langt er der i mellem dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

Lone Jakobsen

suanne85 skriver:

i at få mere end et barn?

Er nysgerrig for at høre hvorfor og hvad der gjorde at i valgte at få mere end et barn og blev i positiv overrasket eller var det meget overvældende lige pludselig og stå med 2 børn. Og hvor langt er der i mellem dem?

tja...nu her jeg jo 4..... så kan knap huske nr. 2

nej skal jeg være helt ærlig så var beslutningen om barn nr. 2 meget nem. der er 4 år imellem.... de har hver deres far...og jeg ønskede virkelig en søster eller bror til min datter.
jeg er vokset op med søskende og ku slet ikke forestille mig at min datter sku være enebarn. pga. den store aldersforskel var det ikke specielt hårdt for mig at få endnu et barn...hvor imod det blev rigtigt hårdt da jeg fik nr. 3 blot 17mdr efter.

Anmeld

25. september 2009

Vingummien

nutche skriver:

tja...nu her jeg jo 4..... så kan knap huske nr. 2

nej skal jeg være helt ærlig så var beslutningen om barn nr. 2 meget nem. der er 4 år imellem.... de har hver deres far...og jeg ønskede virkelig en søster eller bror til min datter.
jeg er vokset op med søskende og ku slet ikke forestille mig at min datter sku være enebarn. pga. den store aldersforskel var det ikke specielt hårdt for mig at få endnu et barn...hvor imod det blev rigtigt hårdt da jeg fik nr. 3 blot 17mdr efter.

Emil er 14 måneder her den 2 Oktober og han skal heller ikke være ene barn er jeg heller ikke selv. Og selvom det ikke altid er guld at have søskende så skal han have det.
Han har dog en halv søster som er her hver anden weekend.
Men vil jo gerne have en som er min egen. Men ved bare ikke hvornår det skal være.
Vil hellere ikke han bliver alt for gammel før han får en lillesøster eller bror.

Og hvordan finder man så lige en mellem vej hvis man føler at kæresten ikke vil kunne håndtere at få en mere? Det er sgu svært. for han har jo 2 med hende datteren

Anmeld

25. september 2009

Honningblomst

Hej.... og godaften,,,...

Jamen, jeg blev jo alene med Jeppe da han var et år og da han var 4½ ville min nye mand endelige, endelig, ENDELIG lave en bettebror til jeppe...jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at få mere end et barn. Jeg har selv to søstre og det er da fantastisk at have nogle børn og ligestillede at dele barndommen med, på godt og ondt.
Konrad kom da Bertram var 3 år og var jeg blevet med min x var der kommet en eller to mere.
Jeg har også tænkt på sigt, jeg tror ikke det er rart at være eneste barn, alle forventninger og opmærksomhe og måske pres hviler alene på et barn, alle højtider osv vil barnet være ene barn til at besøge og komme hjem, og ikke mindst når så forældrene dør. Det må være hårdt som enebarn at være det eneste efterladte.
En andne ting er at jeg ville være så rad ved kun at hav et barn hvis der skete det noget...puha...så ville jeg selv smutte..
Nå, men det er lidt tanker og overvejelser.
I bund og grund, så er jeg bare vild med at formere mig og skabe...
Knus Eva..

Anmeld

25. september 2009

Vingummien

Eva skriver:

Hej.... og godaften,,,...

Jamen, jeg blev jo alene med Jeppe da han var et år og da han var 4½ ville min nye mand endelige, endelig, ENDELIG lave en bettebror til jeppe...jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at få mere end et barn. Jeg har selv to søstre og det er da fantastisk at have nogle børn og ligestillede at dele barndommen med, på godt og ondt.
Konrad kom da Bertram var 3 år og var jeg blevet med min x var der kommet en eller to mere.
Jeg har også tænkt på sigt, jeg tror ikke det er rart at være eneste barn, alle forventninger og opmærksomhe og måske pres hviler alene på et barn, alle højtider osv vil barnet være ene barn til at besøge og komme hjem, og ikke mindst når så forældrene dør. Det må være hårdt som enebarn at være det eneste efterladte.
En andne ting er at jeg ville være så rad ved kun at hav et barn hvis der skete det noget...puha...så ville jeg selv smutte..
Nå, men det er lidt tanker og overvejelser.
I bund og grund, så er jeg bare vild med at formere mig og skabe...
Knus Eva..

Du skal have et fodbold hold af mini eva'er

Ja har jeg også tænkt på det med at blive alene osv.

Men vi har er bare ik helt enige, for kæresten har jo 2 børn og jeg har jo det ene kun så han ser lidt anderledes på det. Men vil sku have et fødbold hold eller bare et halv hold

Anmeld

25. september 2009

Muffinmus

Valgte barn nr 2 fordi jeg abre følte det var det eneste rigtige
Og ja, det var overvældende at være mor til 2 i starten, men nu synes jeg vi har fundet en god rytme der gør det hele lidt nemmere. Så må vi se hvordan hverdagen bliver når jeg skal på arbejde igen.
Der er 20 mdr mellem mine unger.
Maria- der i hvert fald gerne vil have en mere om 1-2 år

Anmeld

25. september 2009

cille22

Jeg har altid sagt at jeg meget gerne ville have 3 børn eller flere.
Min den ældste er fra okt 04, nummer 2 er fra okt 06 også har vi sidste skud på stammen fra feb 09.

Jeg vil meget gerne have bare 1 mere, men manden er ikke helt med på idén, håber han kommer med på idén når han er færdig med pædagog-udd.

Hilsen cecilie

Anmeld

25. september 2009

Lone Jakobsen

suanne85 skriver:

Emil er 14 måneder her den 2 Oktober og han skal heller ikke være ene barn er jeg heller ikke selv. Og selvom det ikke altid er guld at have søskende så skal han have det.
Han har dog en halv søster som er her hver anden weekend.
Men vil jo gerne have en som er min egen. Men ved bare ikke hvornår det skal være.
Vil hellere ikke han bliver alt for gammel før han får en lillesøster eller bror.

Og hvordan finder man så lige en mellem vej hvis man føler at kæresten ikke vil kunne håndtere at få en mere? Det er sgu svært. for han har jo 2 med hende datteren

jamen min mand har også en søn fra tidligere som er her hver anden weekend.
da vi valgte at få den sidste (min nr. 4) passede tidspunktet os rigtigt godt fordi nr. 3 var 4½ år (da Rasmus blev født) så han var færdig med sut og ble....og så sov han igennem om natten
det har gjort at vi har mere overskud til  de søvnløse nætter og et par urolige timer midt på dagen

Anmeld

25. september 2009

Vingummien

cille22 skriver:

Jeg har altid sagt at jeg meget gerne ville have 3 børn eller flere.
Min den ældste er fra okt 04, nummer 2 er fra okt 06 også har vi sidste skud på stammen fra feb 09.

Jeg vil meget gerne have bare 1 mere, men manden er ikke helt med på idén, håber han kommer med på idén når han er færdig med pædagog-udd.

Hilsen cecilie

Oki pæn alder der er i mellem dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.