Fitness!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville I fortsætte træningen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

575 visninger
4 svar
2 synes godt om
3. april 2016

EnNyVerden

Øv... Var lige kommet så godt igang med fitness- har været igang i 3 uger og deltaget i Ca 3 hold ugentligt. Har mest været til stram op, men har også prøvet zumba og bold (fitnessworld). Er overrasket over hvor vild jeg er med det og er virkelig motiveret for at blive fit før sommer...

Men vil jo også rigtig gerne være gravid! Vil bare helst ikke sætte mit liv på standby, mens jeg venter på det sker- tror også, at jeg i så fald vil komme til at stresse ekstra over, at det ikke sker...

Men altså -fik lige læst at man nedsætter sandsynligheden for graviditet gevaldigt, hvis man dyrker fitness. Suk - og kan jeg så undlade at bebrejde træningen, hvis ikke graviditeten sker?

Hvad gør I andre i den situation? 

http://politiken.dk/motion/ECE1665381/for-meget-motion-skader-kvinders-fertilitet/

PS: jeg er 33 og har et bmi på 24 og er træt af de 5kg jeg tog på da jeg var gravid henover julen hvilket endre med en Ma...

Pps: udover fitness 3-4 gange ugentligt, så rider jeg dressur hver dag i en times tid... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2016

O-mor

Nu ved jeg ikke hvor du har læst at fitness skulle nedsætte chancerne for at blive gravid, men i mit hoved lyder det helt skørt. Så skulle det da være hvis man trænede MEGET ekstremt. Jeg dyrkede selv meget fitness + spillede fodbold (i alt ca 4-5 gange om ugen) da jeg blev gravid. Gik også til stram op og bikini bootcamp og andre styrkehold nede i fitness World. Forsatte også med dette da jeg opdagede at jeg var gravid - dog satte jeg intensiteten lidt ned og droppede fodboldkampene, da man skal passe på med kontaktsport. Det er godt for både dig og babyen at du træner under graviditeten. Jeg var nede og træne (med meget meget lav intensitet ��) om aftenen da jeg var 40+3 uger henne og få timer efter gik vandet. 

Tror ikke at der er nogen grund til bekymring umiddelbart :-) 

Anmeld Citér

3. april 2016

Babilooo

Det nedsætter ikke fertiliteten. Man anbefales ved ægoplægning ikke at dyrke hård motion.

motion i moderat grad hæver fertiliteten.

Anmeld Citér

3. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Sikke noget sludder - du skal bestemt ikke stoppe med at motionere og når det "kun" er de ting du nævner er det jo ikke ude i ekstremerne - så du fortsætter da bare helt som almindeligt...

Anmeld Citér

3. april 2016

EnNyVerden

Ok. Godt at høre, at der er opbakning hos jer piger  

Læste bare flere steder, at de frarådede fitness, da det gik under kategorien "hård motion", hvilket nedsatte fertiliteten.. Så blev lige temmelig meget i tvivl... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.