Jeg ser lige nu flere debatter om børn der bare nægter at høre efter, og Gud hvor er det rart at vide man ikke er alene. 
Men nu søger jeg også et råd, min skønne datter blev 4 i oktober, og blev storesøster i december, så det er stadig meget nyt med en lillebror. Hun er mega stædig og faktisk også lidt provokerende, altså beder vi hende om noget svarer hun bare nej, eller "men jeg skal lige" eller noget i den stil, der ud over svarer hun igen og har i noget tid reageret med "du er ikke min ven så, du er bare den tarveligste, jeg gider aldrig lege med dig, jeg vil have en anden mor" osv osv, noget jeg egentligt bliver lidt ked af at høre, men har fundet ud af at hun stopper hurtigere hvis jeg bare siger, nå nå, det er fint og sådan.
NÅ, MEN ANYWAY
nogle gange trækker hun sku tænder ud, og er ikke til at tale til, to gange nu har hun skreget og slået ud efter mig, ting jeg bare ikke vil acceptere, der ud over bliver lillebror enormt bange og ked af det når hun skriger sådan. Andre gange bliver hun bare ved med at provokere, f.eks. Synes hun det er vildt sjovt at bøvse, jeg synes det er ulækkert og beder hende lade være, hun bliver ved og ved og griner bare uanset hvordan min tilgang er.
det blev langt, men egentligt ville jeg bare høre hvad jeres tilgang til sådan nogle dejlige børn er? 
vi havde snakket om at når vi har sagt tingene tre gange og hun fortsætter så må hun gå op på sit værelse og bøvse/skrige eller hvad det skulle være. Det fungerer ikke, hun kommer rendende ud og fortsætter hele tiden og ser det mere som en leg, ellers bliver hun ked af det. Og jeg ønsker ikke at hendes værelse skal være et sted man kommer hen som straf, derfor har vi prøvet at sætte hende i vores soveværelse, men igen føles det forkert for mig at ekskludere hende, og hun ender bare med at sidde og skrige efter os når vi går ud ad soveværelset, og rende ud hele tiden, bryder mig ikke om at holde i døren eller lign..
Hjælp mig damer, hvad gør i? Orker ikke skænderierne hele tiden