Vitamintilskud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

258 visninger
2 svar
2 synes godt om
2. april 2016

Mcj

Hej alle 

Jeg er 7+3 idag, så er ikke så langt henne endnu. Men er dog begyndt at spise vitaminer. Vil jo gerne have min baby bliver så sund som muligt! Jeg spiser 2 tbl. "Multivitamin Gravid" fra Matas om dagen. Ud over de to tabletter, hvad er så godt at spise? 

Jeg har overvejet kalk, men er meget i tvivl om hvilke, da der oftest også er D-vitamin i disse og D-vitamin får jeg jo fra multivitaminen? 

Nogen som har forstand på det og som har lyst til at hjælpe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2016

Rockertand

Mcj skriver:

Hej alle 

Jeg er 7+3 idag, så er ikke så langt henne endnu. Men er dog begyndt at spise vitaminer. Vil jo gerne have min baby bliver så sund som muligt! Jeg spiser 2 tbl. "Multivitamin Gravid" fra Matas om dagen. Ud over de to tabletter, hvad er så godt at spise? 

Jeg har overvejet kalk, men er meget i tvivl om hvilke, da der oftest også er D-vitamin i disse og D-vitamin får jeg jo fra multivitaminen? 

Spis det, der anbefales og ikke andet. Der er flere tilfælde af "gode råd" og "jeg har hørt, at det er godt" igennem tiderne, der sidenhen har vist sig i bedste fald at være uskadeligt, i værste fald skadeligt for fosteret eller mor - hvis du følger anbefalingerne, gør du det bedste.

Anmeld Citér

2. april 2016

"Anarkisten"

Mcj skriver:

Hej alle 

Anbefalingerne lyder på folsyre (0,4 mg)frem til uge 12, jern (40-50 mg) fra uge 10, D-vitamin (10mikrogram) gennem hele graviditeten og så er kalk og ikke mindst fiskeolie en rigtig god ide hvis man ikke får det gennem kosten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.