lægevagten eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
7 svar
10 synes godt om
2. april 2016

nico3

jeg havde min mens den 23/3-28/3. Og så begyndte jeg at pletbløde for to dage siden, og tog 3 g-test og de har alle sammen givet en meget meget utydelig streg nr.2 , så havde tænkt mig at kontakte min læge på mandag så jeg kan få taget en blodprøve. Men i dag bløder jeg lidt mere, nok til at jeg bruger bind. Jeg har ikke ondt eller noget, er bare urolig over at jeg bløder mere og mere. Kan jeg godt tillade mig at kontakte lægevagten???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
nico3 skriver:

jeg havde min mens den 23/3-28/3. Og så begyndte jeg at pletbløde for to dage siden, og tog 3 g-test og de har alle sammen givet en meget meget utydelig streg nr.2 , så havde tænkt mig at kontakte min læge på mandag så jeg kan få taget en blodprøve. Men i dag bløder jeg lidt mere, nok til at jeg bruger bind. Jeg har ikke ondt eller noget, er bare urolig over at jeg bløder mere og mere. Kan jeg godt tillade mig at kontakte lægevagten???

Vent til på mandag 
Jeg ville kun ringe hvis du begynder at bløde og have smerter mere end hvad der er normalt for en menstruation. Der er alligevel ikke meget en lægevagt kan gøre. 

Anmeld Citér

2. april 2016

Fremad

Øhm nej det synes jeg ikke....

Du har ikke fået en tydelig positiv graviditets test, og hvis du havde havde ikke gjort noget alligevel...

Jeg tænker at de nok vil se det som en der ringer og fortæller de har fået sin periode.... Det er lidt(meget) spild af deres tid...

Anmeld Citér

2. april 2016

Rockertand

nico3 skriver:

Absolut ikke!

Hvis du bare bløder fra nu af, er det jo blot en bio, og så får du menstruation, og så kan I prøve igen. Der er ingen grund til at forstyrre en læge for det (heller ikke din praktiserende læge), og hvad skulle formålet være med at få taget blodprøve??

Anmeld Citér

2. april 2016

lineog4

Tænker mest du skal overveje hvad en læge skal gøre - at ringe til vagtlæge handler jo i høj grad om at få hjælp, og jeg kan ikke se hvad du skal have hjælp til nu med mindre du for store smerter.

Kan så egentlig heller ikke se hvad din læge skal gøre på mandag. Hvis du bløder som en normal mens og du ikke får en positiv graviditetstest så har du jo desværre fået svar også uden en blodprøve 

Anmeld Citér

2. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Vagtlægen kan ikke gøre noget for dig (det kan din læge sådan set heller ikke, men derfor kan du måske have behov for lige at vende situationen alligevel) - så med mindre du får voldsomme smerter er der desværre ikke andet at gøre end at lade naturen gå sin gang...

Anmeld Citér

2. april 2016

nico3

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Vagtlægen kan ikke gøre noget for dig (det kan din læge sådan set heller ikke, men derfor kan du måske have behov for lige at vende situationen alligevel) - så med mindre du får voldsomme smerter er der desværre ikke andet at gøre end at lade naturen gå sin gang...

ja det har du ret.. Men tænke på at få taget en blodprøve på mandag, altså hvis jeg ikke får store smerter eller kraftig blødning. For at få be eller afkræfte om der er en graviditet eller ej. Er bare helt rundt på gulvet over at der kom en anelse af en streg nr.2 på alle 3 g-test når jeg lige har haft en kraftig og normal mens.

Anmeld Citér

2. april 2016

lineog4

nico3 skriver:

ja det har du ret.. Men tænke på at få taget en blodprøve på mandag, altså hvis jeg ikke får store smerter eller kraftig blødning. For at få be eller afkræfte om der er en graviditet eller ej. Er bare helt rundt på gulvet over at der kom en anelse af en streg nr.2 på alle 3 g-test når jeg lige har haft en kraftig og normal mens.

Du kan også "bare" tage en test på mandag og hvis stregen så stadig er der og endda kraftigere kan det være en ide at smutte forbi lægen. Er der ingen streg så er en blodprøve jo "bare" for at bekræftige hvad testen fortæller dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.