Pis og lort. Første ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. april 2016

KissMeKissMeKissMe

Så ringede klinikken i morges og der er ganske som jeg frygtede ingen æg til oplægning. De fik 2(!!!) ud i torsdags, hvilket bare var mega skuffende. Jeg har høj ægreserve, er ung osv. Shit mand. Hvem havde regnet med, at det ville blive så svært... Jeg som troede at jeg knap nok kunne nå at gøre min bachelor færdig inden baby. Og nu bliver jeg nærmest kandidat inden det kan nå at lykkes... 

Ved godt, at én omgang ivf ikke er meget, men i forhold til alle andre fatter jeg bare ikke hvorfor vi skal igennem alt det her. Hvorfor kan vi ikke bare have sex og få en baby ligesom normale mennesker

ved ikke hvad jeg vil med det her... Måske søger jeg bare lidt opmuntring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2016

esioul

KissMeKissMeKissMe skriver:

Så ringede klinikken i morges og der er ganske som jeg frygtede ingen æg til oplægning. De fik 2(!!!) ud i torsdags, hvilket bare var mega skuffende. Jeg har høj ægreserve, er ung osv. Shit mand. Hvem havde regnet med, at det ville blive så svært... Jeg som troede at jeg knap nok kunne nå at gøre min bachelor færdig inden baby. Og nu bliver jeg nærmest kandidat inden det kan nå at lykkes... 

Ved godt, at én omgang ivf ikke er meget, men i forhold til alle andre fatter jeg bare ikke hvorfor vi skal igennem alt det her. Hvorfor kan vi ikke bare have sex og få en baby ligesom normale mennesker

ved ikke hvad jeg vil med det her... Måske søger jeg bare lidt opmuntring.

Havde du kun dannet to æg på hormoner eller kunne de ikke komme til de andre? 

Anmeld Citér

2. april 2016

KissMeKissMeKissMe

esioul skriver:

Havde du kun dannet to æg på hormoner eller kunne de ikke komme til de andre? 

Der var kun 2 follikler som var store nok på dagen.

Udover det var der 15+ folliker som var omkring 10-11mm... 

De siger, de er bange for at overstimulere mig pga PCOS og det er også fair nok. Det er bare ikke to æg man forventer, når de altid snakker om hvor mange æganlæg der er. 

Anmeld Citér

2. april 2016

esioul

Der var kun 2 follikler som var store nok på dagen.

Udover det var der 15+ folliker som var omkring 10-11mm... 

De siger, de er bange for at overstimulere mig pga PCOS og det er også fair nok. Det er bare ikke to æg man forventer, når de altid snakker om hvor mange æganlæg der er. 

Det er selvfølgelig ikke mange du har fået ud. Mon ikke de laver anden plan for hormonstimuleringen til næste gang? 

Men antal og kvalitet hænger ikke altid sammen. Som de sagde til mig på klinikken, så er det faktisk bedre med færre æg fordi de tit er af bedre kvalitet. Når der er mange skal de deles om "næringen". 

Men det er en lang proces med befrugtning og deling og rigtig mange æg går til. Det er ikke unormalt det du oplever.

Anmeld Citér

2. april 2016

KissMeKissMeKissMe

esioul skriver:

Det er selvfølgelig ikke mange du har fået ud. Mon ikke de laver anden plan for hormonstimuleringen til næste gang? 

Men antal og kvalitet hænger ikke altid sammen. Som de sagde til mig på klinikken, så er det faktisk bedre med færre æg fordi de tit er af bedre kvalitet. Når der er mange skal de deles om "næringen". 

Men det er en lang proces med befrugtning og deling og rigtig mange æg går til. Det er ikke unormalt det du oplever.

Jo, vi skal derud torsdag og snakke om, hvad der skal ske næste gang. De sagde også godt det med kvaliteten til mig, men som du netop skriver, så er der bare så mange ting, der undervejs kan gå galt i processen, at man godt gad, at der var flere til at starte med. 

Ved også godt, at specielt første måned nok altid er lidt en testmåned, hvor man lige skal tune sig ind på det hele. 

Alligevel synes jeg bare det er så skuffende, at der hver måned går et eller andet galt. Nu er vi lige kommet os over chokket om den pludselige forandring i sædkvaliteten og så kommer der ikke nok æg. Gad bare godt have lidt medvind snart. 

Men du har jo grundlæggende ret. Som sådan er det ikke unormalt - men gad bare godt være en af de heldige. 

Anmeld Citér

2. april 2016

Lisbeth1985

Jeg har også prøvet at få den opringning,og det er slet ikke sjovt!! Tag en dag,hvor i græder,spiser slik til i får ondt i maven,ser dårlige film og hvad i ellers lyster... På mandag kan i ringe til klinikken og få lagt en plan for det videre forløb - det er heldigvis sjældent at det sker to gange i træk!!

Anmeld Citér

2. april 2016

KissMeKissMeKissMe

Lisbeth1985 skriver:

Jeg har også prøvet at få den opringning,og det er slet ikke sjovt!! Tag en dag,hvor i græder,spiser slik til i får ondt i maven,ser dårlige film og hvad i ellers lyster... På mandag kan i ringe til klinikken og få lagt en plan for det videre forløb - det er heldigvis sjældent at det sker to gange i træk!!

Åh tusind tak. Så begyndte jeg lige at tude igen. Det er meget rørende med lidt omsorg fra nogen, der har prøvet det samme. Min bedste venindes mand kom forleden med denne kommentar: "Ja, der skal jo være nogen, der trækker gennemsnittet op, når nu sådan nogle som os gør det i første forsøg hver gang - alle kan jo ikke være lige fertile". Fuck, jeg havde bare lyst til at pande ham en. 

Og igen. Jeg ved godt, at der er mange, der står i meget værre situationer, men jeg føler mig bare så uheldig. 

Har indkøbt et halvt kilo bland selv og gået på skovtur med min kæreste, mens jeg har skiftevis tudet og prøvet at se det positive i det hele (f.eks. kunne termin i slut december ikke ligge dårligere i forhold til eksamen, så den slipper vi i det mindste for). 

Håber du har ret i, at næste gang bliver bedre! 

Anmeld Citér

2. april 2016

Lisbeth1985

Åh tusind tak. Så begyndte jeg lige at tude igen. Det er meget rørende med lidt omsorg fra nogen, der har prøvet det samme. Min bedste venindes mand kom forleden med denne kommentar: "Ja, der skal jo være nogen, der trækker gennemsnittet op, når nu sådan nogle som os gør det i første forsøg hver gang - alle kan jo ikke være lige fertile". Fuck, jeg havde bare lyst til at pande ham en. 

Og igen. Jeg ved godt, at der er mange, der står i meget værre situationer, men jeg føler mig bare så uheldig. 

Har indkøbt et halvt kilo bland selv og gået på skovtur med min kæreste, mens jeg har skiftevis tudet og prøvet at se det positive i det hele (f.eks. kunne termin i slut december ikke ligge dårligere i forhold til eksamen, så den slipper vi i det mindste for). 

Håber du har ret i, at næste gang bliver bedre! 

Han har da vidst ingen situationsfornemmelse! De dumme kommentarer følger desværre med livet som BIB'er - man bliver heldigvis bedre til at lukke ørene!! :-)

Jeg håber,at i trods alt får en dejlig dag:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.