Børnepenge.. Bare nysgerrig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
10 svar
5 synes godt om
1. april 2016

mortilpige

Min datter er født i febr. 2013, hvilket jo vil sige, at taksten på børnepenge jo falder nu når hun er fyldt 3 år. 

Men.. Nogle siger til mig, at de falder nu her til udbetalingen her i April, mens andre siger, at de først falder til udbetalingen i Juli..

Lidt rund forvirret.. Hvem har ret??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

Trine89

mortilpige skriver:

Min datter er født i febr. 2013, hvilket jo vil sige, at taksten på børnepenge jo falder nu når hun er fyldt 3 år. 

Men.. Nogle siger til mig, at de falder nu her til udbetalingen her i April, mens andre siger, at de først falder til udbetalingen i Juli..

Jeg tror nok den falder nu her til april. da hun jo er blevet 3

Anmeld Citér

1. april 2016

mortilpige

Trine89 skriver:

Jeg tror nok den falder nu her til april. da hun jo er blevet 3

Er også hvad jeg har forstået. Der er bare 2 der har sagt til mig, at fordi at de er forudbetalt, så får vi også den høje sats denne gang, fordi at vi ikke fik de første den gang da hun lige var blevet født...

Kan nemlig ikke finde det på nettet, så tænkte der måske var nogle herinde der vidste det.

Anmeld Citér

1. april 2016

Rauw

Lige så snart hun rammer de tre år så falder de. Min datter er fra 29 dec og 20 januar var beløbet faldet. 

Anmeld Citér

1. april 2016

Trine89

mortilpige skriver:

Er også hvad jeg har forstået. Der er bare 2 der har sagt til mig, at fordi at de er forudbetalt, så får vi også den høje sats denne gang, fordi at vi ikke fik de første den gang da hun lige var blevet født...

Kan nemlig ikke finde det på nettet, så tænkte der måske var nogle herinde der vidste det.

Det tror SKAT er ligeglad med. Når man har rundet fødselsdagen og alderen som gør man lander i en anden gruppe på falder taksten. Hihi.  

Anmeld Citér

1. april 2016

Benjamins'mor

Min søn er fra 3 jan, 20 jan da han lige var blevet 3, fik vi stadig høj sats, den faldt først til april.

Anmeld Citér

1. april 2016

mortilpige

Trine89 skriver:

Det tror SKAT er ligeglad med. Når man har rundet fødselsdagen og alderen som gør man lander i en anden gruppe på falder taksten. Hihi.  

SKAT???

De kommer jo fra udbetaling dk 

Anmeld Citér

1. april 2016

Trine89

mortilpige skriver:

SKAT???

De kommer jo fra udbetaling dk 

Jah det er dem der har overstaget udbetalingen. Det er fordi da vi startede med at få dem kom de fra SKAT. hihi

Anmeld Citér

1. april 2016

FruStolpe

mortilpige skriver:

Din takst vil være faldet i april.  Havde hun været født i april, ville i ha fået den høje takst i april. 

Fordi at bliver barnet født i den måned der kommer BFY så når man ikke at få den pågældende måned. Først 3 mdr senere. 

Gav det overhoved nogen mening? ? 

Anmeld Citér

1. april 2016

mortilpige

FruStolpe skriver:

Din takst vil være faldet i april.  Havde hun været født i april, ville i ha fået den høje takst i april. 

Fordi at bliver barnet født i den måned der kommer BFY så når man ikke at få den pågældende måned. Først 3 mdr senere. 

Gav det overhoved nogen mening? ? 

Det gav rigtig godt mening  1000 tak for svar 

Var også hvad vi selv regnede med, men man kan ikke lade være med at tænke sit, når andre begynder at fortælle en noget andet..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.