Faderskab ved donor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
3 svar
1 synes godt om
1. april 2016

Musen91

Jeg håber lidt der er nogen her inde der måske kan hjælpe med vores lille problem. 

Sagen er den at vi er nød til og bruge donor da min kæreste ikke har nogle levende sædceller, vi har i den forbindelse skulle skrive et stykke papir under fra kommunen omkring faderskab dette skal gøres inden vi skulle starte en ny gang stimulation og forsøg, sagen er nu den at vi igår var på klinikken og få den skrevet under og vi der fik af vide at vi selv skulle gemme den indtil den dag hvor der forhåbentlig er kommet en baby til verden og så skulle den først der sendes til statsforvaltningen, men vi fik til samtalen af vide af lægen at den skulle sendes på borgerservice før vi startede behandling før den gælder, så nu er vi et stort spørgsmålstegn om hvad der er rigtig eller forkert? 

Er der nogle her inde der har været igennem det og ved om den skal sendes eller bare gemmes til senere brug? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

kisser129

Min mand og jeg har også brugt donor.

inden vi startede behandling skrev min mand under på, at han på alle måder har faderskab over barnet. Mener at de beholdte dokumentet på sygehuset, men nu bliver jeg da i tvivl om det er helt korrekt.

følger lige med, for at se hvad andre har gjort :-)

Anmeld Citér

1. april 2016

modesty

Musen91 skriver:

Jeg håber lidt der er nogen her inde der måske kan hjælpe med vores lille problem. 

Sagen er den at vi er nød til og bruge donor da min kæreste ikke har nogle levende sædceller, vi har i den forbindelse skulle skrive et stykke papir under fra kommunen omkring faderskab dette skal gøres inden vi skulle starte en ny gang stimulation og forsøg, sagen er nu den at vi igår var på klinikken og få den skrevet under og vi der fik af vide at vi selv skulle gemme den indtil den dag hvor der forhåbentlig er kommet en baby til verden og så skulle den først der sendes til statsforvaltningen, men vi fik til samtalen af vide af lægen at den skulle sendes på borgerservice før vi startede behandling før den gælder, så nu er vi et stort spørgsmålstegn om hvad der er rigtig eller forkert? 

Er der nogle her inde der har været igennem det og ved om den skal sendes eller bare gemmes til senere brug? 

Vi skrev under på sådan én ved IVF også. Hospitalet (Riget) beholdt den eller sørgede for at sende den videre - vi havde intet med papiret at gøre efter underskrift.

Anmeld Citér

6. april 2016

Musen91

Jeg endte med og ringe til statsforvaltningen for de må om nogen vide hvad der skulle ske. 

Og papiret skal slet ikke sendes ind, det er bare godt og have hvis statsforvaltningen sætter spørgsmålstegn ved noget, men den skal bare gemmes der hjemme og når barnet er født skal der bare laves en omsorgs og ansvarserklæring hvor man skriver forældrene på ved ukendt donor. 

Så jeg er glad for jeg fik endeligt svar fra dem omkring det, håber det måske kan hjælpe andre med samme spørgsmål.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.