Kvalme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. marts 2016

Anonym trådstarter

Som overskriften siger: kvalme!

Jeg er gravid og fandt ud af det for en uges tid siden. Skal til terminsscanning idag, så jeg ved ikke hvor langt jeg er henne endnu. Jeg tog en test da jeg fik kvalme ca. 2 uger op til og den var god nok 

Jeg lider stadig af den værste kvalme! Fra jeg vågner til jeg går i seng nærmest. I nat vågnede jeg flere gang pga kvalme!! Jeg har ikke den samme appetit mere, overhovedet og jeg er sulten hele tiden - også selvom jeg lige har spist. Åh altså

Er det overhovedet normalt at have SÅ meget kvalme?? Nogen som har gode tricks til hvad man kan gøre for at mindske den?? Jeg prøver så vidt muligt, at spise små portioner ofte, men synes ikke det holder kvalmen nede.. Øv øv! Håber ikke det bliver sådan igennem hele graviditeten!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2016

grinny

Jeg har haft det præcis på samme måde. Sulten hele tiden og kvalmen konstant og alle de gode mad råd blev afprøvet og det hjalp slet ikke.

Så købte jeg et par seaband og det hjalp! Lige pludselig kunne jeg stå oprejst uden at kaste op og jeg kunne lave ting igen.

Nu er jeg 10+0 og min kvalme stoppede for en lille uge siden - så der er håb for at det ikke er så mange uger 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Trine89

Jeg drak rigtig meget nesquick kakao og spise agurk. Det hjælp meget på min kvalme. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Krydserfingre

Ja, det er normalt desværre. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Jeg er gravid og fandt ud af det for en uges tid siden. Skal til terminsscanning idag, så jeg ved ikke hvor langt jeg er henne endnu. Jeg tog en test da jeg fik kvalme ca. 2 uger op til og den var god nok 

Jeg lider stadig af den værste kvalme! Fra jeg vågner til jeg går i seng nærmest. I nat vågnede jeg flere gang pga kvalme!! Jeg har ikke den samme appetit mere, overhovedet og jeg er sulten hele tiden - også selvom jeg lige har spist. Åh altså

Er det overhovedet normalt at have SÅ meget kvalme?? Nogen som har gode tricks til hvad man kan gøre for at mindske den?? Jeg prøver så vidt muligt, at spise små portioner ofte, men synes ikke det holder kvalmen nede.. Øv øv! Håber ikke det bliver sådan igennem hele graviditeten!

Jeg brugte også sea-bands, det var det eneste der virkede på mig 

Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Mortil2drenge<3

Jeg led også meget at kvalme, kakaomælk var bare det bedste for mig, ikke engang piller, seaband eller andre ting hjalp  

havde også altid er glas vand med op i sengen og drak i løbet af natten når jeg vågnede med kvalme det hjalp en del så det ikke var alt for slemt om morgen  

Anmeld Citér

31. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg led også rigtig meget af kvalme og kastede faktisk alt op jeg spiste.. 

Jeg prøvede alle gode råd... 

De råd som jeg kan huske er:

Vær småtspisende, spis kiks, Seabånd... Pyh kan ikke huske flere Jeg fik også akupunktur...det hjalp heller ikke..

Jeg håber, at du finder noget, som virker..

Anmeld Citér

31. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Kakaomælk og agurk var det eneste jeg kunne holde indenbords i laaaang tid 

Seabands hjalp mig rigtig meget, jeg gik fra at være nødt til at poser til opkast med når jeg handlede (var alene og havde ingen til at hjælpe mig) til pludselig at kunne gå i skole og kun kaste op 3-4 gange om dagen. 

Spis for så vidt muligt hele tiden. Små bidder af kiks, bolle, frugt, alt hvad du kan holde nede. Jeg kunne ikke drikke vand uden at kaste op, så letmælk og kakaomælk (pulverkakao, ikke cocio eller matilde e.l.) var faktisk det eneste jeg drak i laaang tid. Min kvalme forsvandt først i uge 20... Opkasten stoppede i uge 19.

Anmeld Citér

31. marts 2016

JLRDP

Det er meget normalt. Jeg led også meget af kvalme fra starten til omkring 12. uge. Det der hjalp mig var at spise i små portioner og drikke en masse vand. Jeg har spist masser af æbler, bananer og mandariner som jeg synes hjalp med at holde min kvalme nede. Men for mig gik den desværre aldrig helt væk før jeg nåede uge 12. Jeg er 18+1 idag og har som skrevet ikke haft kvalme siden 12. uge. Krydser fingre for at din kvalme ikke varer så længe 

Spis ikke for sødt eller alt for surt  eller usundt da jeg har erfaret at det bare går hen og forværrer kvalmen :-) Tillykke med graviditeten. Jeg håber du finder den rette metode mod din kvalme :-)

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym8200

Anonym skriver:

Hey søde, jeg fik sådan nogle søsygetablettet af min læge og det hjalp så meget! Snak med lægen om din kvalme og om det vil være olay at tage søsygetabletter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.