elcykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
4 svar
1 synes godt om
30. marts 2016

Anonym trådstarter

jeg vælger lige anonym da jeg ikke ønsker at stå offentlig med dette 

Jeg fik købte igår en elcykel ( hmm vi køber den på rentefri afbetaling) og nøøøøj den køre som en drøm når den er på fuld hjælp kommer jeg virkelig frem. 

jeg har meget dårlig knæ og det der med at gå er no go. men dette får mig hurtig frem og har ikke ligeså ondt ( har ondt lige nu men cyklet også 18 km i formiddag. jeg har ikke kunne cykle på en alm cykel pga knæ men i og med jeg bruger motoren så kan jeg fedt fedt men nu spørgsmålet så ....

når nu jeg køre på lvl 3 (højst hjælp og ingen belastning rigtig) får jeg overhoved motion af det?? jeg skal træde i pedalerne for at motoren hjælper vis man stopper med at træde stopper motoren og så snart jeg rammer 25 km slår den også helt fra da det et lov krav.... men bliver i tvivl om jeg får mindre motion nu ind forhen da jeg gik ned og handle osv men var total smadret bagefter?? jeg har jo ingen belastning og bliver hverken forpusted eller noget (siger meget om hvor let det er da min kondi er virkelig virkelig dårlig ) men forbrænder man noget ved at køre rundt med benene eller ender jeg med at tage på fordi jeg får mindre motion ??? 

det handler ikke så meget omkring motion det var ikke det der var grundlaget til at jeg skulle havde den det var at jeg kan komme omkring hurtigere og mere skånsomt mod mit knæ. jeg må nemlig ikke køre knallert pga syn og jeg cykler kun hvor der er cykelsti og det skal være lyst....

hov blev lidt langt  men håber i vil give et svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2016

Rauw

Min faster er ikke blevet fed af at få elcykel istedet for at gå. Hun kommer mere ud nu. Men altså hun har heller ikke tabt sig af det og skal selfølgelig passe på sin kost og vægt, det skal alle jo, især når man ikke rigtig kan dyrke motion. Tillykke med cyklen. Må være skønt at kunne komme id i det gode vejr uden smerter.

Anmeld Citér

30. marts 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Min faster er ikke blevet fed af at få elcykel istedet for at gå. Hun kommer mere ud nu. Men altså hun har heller ikke tabt sig af det og skal selfølgelig passe på sin kost og vægt, det skal alle jo, især når man ikke rigtig kan dyrke motion. Tillykke med cyklen. Må være skønt at kunne komme id i det gode vejr uden smerter.

ja man bliver total bidt af det dog dummet jeg med 18 km idag lige hårdt nok når man er van til at sidde uden motion men det gik så¨let at man fik virkelig lyst til at køre og køre men det var megaaaa koldt så mine hænder og fødder var stivfrosne men det var så lækkert vinden i håret og man kommer virkelig fremad overhalet alle jeg kom om i fuld fart uden et eneste pust pause weee weee hmm men min bagdel gør vanvittig ondt og kan også mærke det meget i mit knæ så tror lige der skal et par afslapnings dage til og så må jeg tage mig i nakken og starte blidt op istedet for HA HA men er vildt stolt trods motoren jo gør jobbet så det at jeg faktisk valgte at tage mig sammen  har kun sovet 4 timer i nat og kunne bare ikke sove trods jeg var træt så stod op da kæresten tog på job kl 6 sad lidt herinde og på face.. fik noget morgenmad og omkring kl 9 cykled jeg 18 km på en time ca  var monster sulten og halv sukkerkold da jeg kom hjem så godt af få lidt ny energi på. plejer at spise 3-4 måltider på en dag (jeg har en stor sult så spiser meget mad desværre) men idag har jeg allerede fået 4 nu og vi skal snart havde aftensmad.. dog var eftermiddags maden bare et par kanelknækbrød for fik stor frokost.. men når jeg vågner tidlig og får morgenmad tidlig så er min mave underlig nok sulten konstant ...... 

Anmeld Citér

30. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

ja man bliver total bidt af det dog dummet jeg med 18 km idag lige hårdt nok når man er van til at sidde uden motion men det gik så¨let at man fik virkelig lyst til at køre og køre men det var megaaaa koldt så mine hænder og fødder var stivfrosne men det var så lækkert vinden i håret og man kommer virkelig fremad overhalet alle jeg kom om i fuld fart uden et eneste pust pause weee weee hmm men min bagdel gør vanvittig ondt og kan også mærke det meget i mit knæ så tror lige der skal et par afslapnings dage til og så må jeg tage mig i nakken og starte blidt op istedet for HA HA men er vildt stolt trods motoren jo gør jobbet så det at jeg faktisk valgte at tage mig sammen  har kun sovet 4 timer i nat og kunne bare ikke sove trods jeg var træt så stod op da kæresten tog på job kl 6 sad lidt herinde og på face.. fik noget morgenmad og omkring kl 9 cykled jeg 18 km på en time ca  var monster sulten og halv sukkerkold da jeg kom hjem så godt af få lidt ny energi på. plejer at spise 3-4 måltider på en dag (jeg har en stor sult så spiser meget mad desværre) men idag har jeg allerede fået 4 nu og vi skal snart havde aftensmad.. dog var eftermiddags maden bare et par kanelknækbrød for fik stor frokost.. men når jeg vågner tidlig og får morgenmad tidlig så er min mave underlig nok sulten konstant ...... 

Hold fast i at cyklens formål er at kunne komme omkring, ikke et motionsmiddel. Selvfølgelig skal du ikke øge dit madindtag men det skulle du vel heller ikke uden cyklen? Min erfaring siger at for stort fokus på maden gør at man spiser mere og oftere. Prøv at mærke efter om det er sult eller eks kedsomhed. Tag et glas vand og vent ti minutter inden du giver efter for sulten. Eller cykel en tur i stedet

Anmeld Citér

30. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hold fast i at cyklens formål er at kunne komme omkring, ikke et motionsmiddel. Selvfølgelig skal du ikke øge dit madindtag men det skulle du vel heller ikke uden cyklen? Min erfaring siger at for stort fokus på maden gør at man spiser mere og oftere. Prøv at mærke efter om det er sult eller eks kedsomhed. Tag et glas vand og vent ti minutter inden du giver efter for sulten. Eller cykel en tur i stedet

jeg var virkelig sulten min mave knurret og drak 2 store glas vand da jeg kom hjem for var også tørstig.. det var ikke kedsomheds sult men jeg går kold vis jeg ignorere det for længe men har en leversygdom som gør jeg skal spise mere kuldhydrat og sukker 0g det efter jeg har fået den jeg får de der går kold anfald vis jeg ignorere det.. for tro mig har ofte prøvet og strække den men det giver kun bagslag ... jeg er heldigvis ikke tyk jeg er 152 og vejer 48-49 kg men har da de der kære kærligheds håndtag og genetisk dobbelhage så jeg skal ikke tabe mig overhoved må netop ikke tabe mig da jeg får et anfald af min leversygdom vis jeg går på kur eller ligne ... men jeg eeeeeelsker min cykel dog glæder jeg mig til vi kan begynde og betale af på den hvilket vi først skal den 1/5 da det er hvad lånet siger. ifølge lånet skal vi betale af i 20 mdr men vi vil betale den ud noget før forhåbentlig kan vi i løbet af 8-9 mdr  den var nemlig dyr  men var den eneste i min højde de prøvet nemlig en anden der var noget billigere men den var udgået i min størrelse det dyrt at være lille  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.