Hej Sonja:-)
Min kæreste og jeg har prøvet siden september at blive gravide, og i torsdags skete det endelig! Stod med to fine streger:-)
Har testet hver dag siden og testene udvikler sig som de skal:-)
Jeg har de sidste par uger gået og haft sådan nogen smerter i eller omkring livmoderen som minder om når ens menstruation er kommet. Heldigvis er der ingen blødning. Jeg har to gange før oplevet bio kemisk graviditet, så er virkelig nervøs for om alt er som det skal være.
Kan det være en graviditet udenfor livmoderen? I såfald ville smerterne så ikk være kraftigere?
Jeg skal til læge på mandag og have taget blodprøve og udfylde papire, og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning hvor jeg da burde være 6+3 uger henne. Håber de kan give mig lidt ro i sjælen:-)
På forhånd tak for hjælpen
Sonjas svar
Kære Camilla,
Tillykke med graviditeten. Det som du beskriver, tænker jeg er fuldstændig normalt, og jeg vil betegne det som ligamentsmerter. Din livmoder holdes på plads af ligamenter (en slags ledbånd), og i takt med livmoderen vokser, så strækkes disse. Ligamentsmerter oplever rigtig mange, og mange bliver nervøse for, at det kan være en graviditet udenfor livmoderen. Men symptomer på dette er ofte meget smerte lokaliseret i en bestemt side.
Jeg håber, at det kan berolige dig.
Venlig hilsen,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér