Nogen med forstand på afholdelse af barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
10 svar
3 synes godt om
29. marts 2016

Loa

Jeg kan SLET ikke gennemskue hvor meget og hvor lidt man må holde, og hvor længe man få løn og hvornår man får dagpenge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det kunne jeg heller ikke men ring til din fagforening og lav et møde. Det var super hyggeligt at snakke med dem. De tegnede og fortalte så gav det pludseligt mening

Alt i alt holder man 4-8 uger før termin. Efter fødsel kan man holde 14 uger +32 uger. Derefter ferie man ikke har holdt. 

Noget af det er med løn og noget uden. Det forklarer fagforeningen mrget bedre end mig

Anmeld Citér

29. marts 2016

Loa

SDD skriver:

Det kunne jeg heller ikke men ring til din fagforening og lav et møde. Det var super hyggeligt at snakke med dem. De tegnede og fortalte så gav det pludseligt mening

Alt i alt holder man 4-8 uger før termin. Efter fødsel kan man holde 14 uger +32 uger. Derefter ferie man ikke har holdt. 

Noget af det er med løn og noget uden. Det forklarer fagforeningen mrget bedre end mig

Jeg sad nemlig lige og læste på det jeg har fået udleveret, og der stod også det med de 14 + 32 uger.

Så inde i mellem det, stod der noget om 6 uger med løn, og yderligere 6 uger med løn - og så blev jeg forvirret - for er det udover de 32 uger eller....

Men ja, kan godt være jeg bare skal ringe til fagforeningen

Anmeld Citér

29. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Loa skriver:

Jeg sad nemlig lige og læste på det jeg har fået udleveret, og der stod også det med de 14 + 32 uger.

Så inde i mellem det, stod der noget om 6 uger med løn, og yderligere 6 uger med løn - og så blev jeg forvirret - for er det udover de 32 uger eller....

Men ja, kan godt være jeg bare skal ringe til fagforeningen

Ja. De 32 uger er nemlig dagpenge normalt. Men alt efter hvordan og hvorledes så har man ud af de 32 uger ret til 6 uger med løn. Men det ved din fagforening meget mere om

Anmeld Citér

29. marts 2016

L-Mortil3

Nu spørger jeg lige med i tråden :-P !

har i fået papirer i skal udfylde ang barsel? Det fik jeg ved den mellemste for 5 år siden, men har intet fået endnu med prinsessen som er 3 uger gammel..

Anmeld Citér

29. marts 2016

Loa

L-Mortil3 skriver:

Nu spørger jeg lige med i tråden :-P !

har i fået papirer i skal udfylde ang barsel? Det fik jeg ved den mellemste for 5 år siden, men har intet fået endnu med prinsessen som er 3 uger gammel..

Jeg er kun 19 uger henne, så har intet fået endnu Men der står da godt nok at jeg skal udfylde en blanket efter fødslen, hvor længe jeg forventer at holde barsel...

Anmeld Citér

29. marts 2016

2babygirls

Loa skriver:

Jeg kan SLET ikke gennemskue hvor meget og hvor lidt man må holde, og hvor længe man få løn og hvornår man får dagpenge

Fik du ikke en bog fra lægen? Der stod det hele penslet ret godt ud! Den brugte jeg!

Anmeld Citér

29. marts 2016

Carina:-)

Du har 52 uger i alt 

4 uger før fødsel ( nogen har forhandlet sig frem til at kunne gå fra 8 uger før men det er typisk off. ansatte) 

2 uger til manden 

14 uger til dig

Og 32 uger til deling hvis I ønsker det 

Det vil stå i din kontrakt/ overenskomst om du er berettiget til løn under noget af barsel typisk er det 26 uger man er berettiget til - ellers er det dagpenge. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Loa

Carina:-) skriver:

Du har 52 uger i alt 

4 uger før fødsel ( nogen har forhandlet sig frem til at kunne gå fra 8 uger før men det er typisk off. ansatte) 

2 uger til manden 

14 uger til dig

Og 32 uger til deling hvis I ønsker det 

Det vil stå i din kontrakt/ overenskomst om du er berettiget til løn under noget af barsel typisk er det 26 uger man er berettiget til - ellers er det dagpenge. 

Dvs jeg har 14 uger og 32 uger efter fødsel hvis jeg ønsker dette? 

Og de 26 af dem (ca) burde være med løn?

Anmeld Citér

29. marts 2016

Loa

2babygirls skriver:

Fik du ikke en bog fra lægen? Der stod det hele penslet ret godt ud! Den brugte jeg!

Ingenting fra lægen.. Tror jeg heller ikke jeg fik første gang. Men sidst var jeg elev i en HR afdeling, så de havde ret godt styr på det. Nu bliver jeg selv nødt til at gennemskue det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.