Eksperthjælp: Tager de barnet fra os? Far har været stemplet "dårlig far"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
2 svar
2 synes godt om
29. marts 2016

Linda Stæhr

Hej

jeg håber du kan svare mig på dette spørgsmål.
Nu er det sådan at jeg har fundet mig alletiders kæreste og mine børn og jeg er fornyelig flyttet sammen med ham! Han er en rigtig god bonusfar og de elsker ham ! Vi har så snakket om at få et fælles barn. Problemet er så at da han var sammen med hans eks kone fik de et fælles barn og inden dette blev født blev han stemplet som dårlig far! Og fik dermed fjernet deres søn fra fødslen! Dette er mig så uforståeligt da jeg dagligt ser ham med mine børn og han er alletiders "far"! Men hvis vi nu skulle få et barn, ville det så også blive fjernet?????

Hilsen Diana

Lindas svar

Kære Diana

Der er desværre ingen der er uddannede til at svare på juridiske spørgsmål her på baby.dk. Derfor håber jeg at nogle af læserne vil hjælpe med deres personlige erfaringer.

Jeg anbefaler dog altid i denne slags spørgsmål til at tage en meget direkte og ærlig diskussion med kommunen, da de faktisk sjældent ønsker at fjerne børn fra deres forældre og så vidt jeg ved er forpligtede til at rådgive jer, så det ikke sker.

Jeg ønsker jer alt det bedste.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

Patriark

Man kan ikke blive stemplet "dårlig far". Det kan vurderes, at ens aktuelle situation belaster en så meget, at forældreevnen er nedsat og at man således ikke kan tage vare på et barn.

Men det er en helt anden situation nu, og helt anden familiekonstelation, hvorfor det er en anden sag, der intet, umiddelbart, har at høre med tidligere børn.

Anmeld Citér

29. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Selvom hans første barn blev fjernet ved fødslen, så er det ikke ensbetydende med at jeres evt fælles barn vil blive fjernet. 
De har jo vurderet ud fra situationen dengang, og vurderet ud fra både mors og fars forældreevne.

Min fætter fik et barn som meget ung (han var 17, hun 15), som blev fjernet ved fødslen, da de begge blev vurderet uegnet som forældre. 

Han blev far igen som 23-årig, med en ny kæreste og de "fik lov" at beholde barnet, og lever i dag som enhver anden kernefamilie og har 2 børn sammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.