Hej
jeg håber du kan svare mig på dette spørgsmål.
Nu er det sådan at jeg har fundet mig alletiders kæreste og mine børn og jeg er fornyelig flyttet sammen med ham! Han er en rigtig god bonusfar og de elsker ham ! Vi har så snakket om at få et fælles barn. Problemet er så at da han var sammen med hans eks kone fik de et fælles barn og inden dette blev født blev han stemplet som dårlig far! Og fik dermed fjernet deres søn fra fødslen! Dette er mig så uforståeligt da jeg dagligt ser ham med mine børn og han er alletiders "far"! Men hvis vi nu skulle få et barn, ville det så også blive fjernet?????
Hilsen Diana
Lindas svar
Kære Diana
Der er desværre ingen der er uddannede til at svare på juridiske spørgsmål her på baby.dk. Derfor håber jeg at nogle af læserne vil hjælpe med deres personlige erfaringer.
Jeg anbefaler dog altid i denne slags spørgsmål til at tage en meget direkte og ærlig diskussion med kommunen, da de faktisk sjældent ønsker at fjerne børn fra deres forældre og så vidt jeg ved er forpligtede til at rådgive jer, så det ikke sker.
Jeg ønsker jer alt det bedste.
Venlig hilsen Linda Stæhr
Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk
Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.
Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk
Anmeld
Citér