Hvor langt må man gå over termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.708 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg er gravid i uge 38+4 og frygter at gå over tid. Jeg tænker på hvornår man bliver tilbudt igangsættelse? Jeg skal føde på Aalborg sygehus. Jeg er angst ved tanken om at det kan blive farligt for baby, hvis man går over tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

S.S.Robin

Jeg er ret sikker på at de nok skal sætte dig igang hvis det bliver nødvendigt. Jeg ville ikke gå. Og være nervøs over det hvis jeg var dig men glæd dig til at møde nyeste familiemedlem. Jeg har selv et familie medlem der begge gange gik 10 dage over tid og hun har nu de to sundeste og glade piger.

Om ikke andet så udtryk Din bekymring overfor din læge, og jeg er sikker på han/hun nok skal besvare alle dine spørgsmål og berolige dig

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym trådstarter

S.S.Robin skriver:

Jeg er ret sikker på at de nok skal sætte dig igang hvis det bliver nødvendigt. Jeg ville ikke gå. Og være nervøs over det hvis jeg var dig men glæd dig til at møde nyeste familiemedlem. Jeg har selv et familie medlem der begge gange gik 10 dage over tid og hun har nu de to sundeste og glade piger.

Om ikke andet så udtryk Din bekymring overfor din læge, og jeg er sikker på han/hun nok skal besvare alle dine spørgsmål og berolige dig

Man bliver jo " kun" tjekket kort hver 2. Uge sidst i graviditets, hvor de primært lytter til hjertelyden, så det føles lidt utrygt. Der kan jo ske en del på 2 uger tænker jeg.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Mullemus86

Med min søn var jeg til overtidsundersøgelse hos jordemoderen på mit fødested 41+4. Her fik jeg kørt strimmel og lavet tjek på livmoderhalsen, følt på maven og den slags. Fik en tid til igangsættelse 42+0, som var grænsen på Hillerød i 2010.. Gik dog i fødsel om aftenen.. 

Jeg synes at du skal tale med din Jm el læge om din bekymring, så du kan få klar besked om proceduren på dit fødested.. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mullesmith

Jeg blev sat igang 40+0. Og fødte dagen efter! Men det var kun fordi det var en KÆMPE baby jeg havde i maven. Jordemoder skal nok sørge for du ikke går mere end 9 dage over tid mener jeg det er nu om dage 

Anmeld Citér

29. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er forskelligt fra kommune til kommune - og fra år til år - hvornår præcis man sætter fødsler igang. Det er med andre ord noget du må tale med dit specifikke fødested om.

Der er intet farligt ved at gå over tid - det er ganske normalt. For nogle få kan det dog indebære risiko for at fx moderkagens funktion aftager og derfor sættes alle i gang inden 42+0 for at være på den sikre side...

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mortil2drenge<3

Anonym skriver:

Hej jeg er gravid i uge 38+4 og frygter at gå over tid. Jeg tænker på hvornår man bliver tilbudt igangsættelse? Jeg skal føde på Aalborg sygehus. Jeg er angst ved tanken om at det kan blive farligt for baby, hvis man går over tid.

Jeg frygter selv det du skriver der og tror det helt normalt, jeg er idag 39+5 og Gud hvir er jeg rædselsslagen for der sker noget ! Men vi må og skal stole på vores jm og læge de har prøvet det mange gange før, og de vil opdage hvis noget var mærkelig ikke om andet sende os videre... Jeg bliver sat i gang om en uge så for mig er det bare en uge mere jeg skal klare.  

Prøv nyd de sidste dage inden det går løs, det skal nok gå alt sammen tal med din jordmoder om det hun kan måske berolige dig eller give dig en ekstra konsultation  

Anmeld Citér

29. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg spørger kun for at prøve at forstå - ikke for at negligere... men hvad er det I er så bange for, de af jer som skriver at I er bange for at gå over?

Har termin på lørdag og nyder at få lidt ekstra tid. Håber at gå mindst nogle dage over - som jo egentlig og er det mest normale når det er første gang (gennemsnitligt 4 dage eller noget i den stil)...

Anmeld Citér

29. marts 2016

Julemusen

Jeg har lige født mit tredje barn i Aalborg. Jeg har gået over tid hver gang og har absolut ikke været bekymret, da baby først kommer når baby er klar. Jeg takkede også nej til igangsættelse da det er bedst at kroppen selv går i gang. Der er statistik flere komplikationer ved fødsler med igangsættelse, og flere ender i akut kejsersnit. 

Men I Aalborg bliver man tilbudt en overtidssamtale i uge 41+ og der fastsættes dato for igangsættelse. Og det er meget forskelligt hvornår det ligger da fødegangen skal have plads og tid. Men senest 41+5 skal man sættes igang hvis man ønsker igangsættelse. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mortil2drenge<3

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg spørger kun for at prøve at forstå - ikke for at negligere... men hvad er det I er så bange for, de af jer som skriver at I er bange for at gå over?

Har termin på lørdag og nyder at få lidt ekstra tid. Håber at gå mindst nogle dage over - som jo egentlig og er det mest normale når det er første gang (gennemsnitligt 4 dage eller noget i den stil)...

Altså for mit vedkommende er keg bange for han dør i min mave - sådan lige ud sagt hvis hvorfor jeg har frygten aner jeg ikke har aldrig mistet eller noget men den sidder der som en slags angst, kan også gå helt panik hvis jeg ikke allerede mærker ham om morgen når jeg lige er stået op - har lært kontrollere det lidt men angsten er der bare inderligt hos mig og fylder meget  ved godt man skal prøve nyde den sidste tid det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.