enlig kontra par

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
4 svar
2 synes godt om
28. marts 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Fra i morgen bliver jeg græsenke da min dejlige kæreste begynder arbejde i København.

De praktiske ting, med at få søgt om pendlerfradrag, dobbelt husførelse, osv. har vi fået styr på, men så kommer det daglige arbejde med at holde hjemmet.

Er der nogle af jer enlige/tidligere enlige der har nogle gode råd i forhold til at ændre hverdagens rutiner fra at være to voksne til kun at være en?...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

jenny4

Ms.Sunshine skriver:

Fra i morgen bliver jeg græsenke da min dejlige kæreste begynder arbejde i København.

De praktiske ting, med at få søgt om pendlerfradrag, dobbelt husførelse, osv. har vi fået styr på, men så kommer det daglige arbejde med at holde hjemmet.

Er der nogle af jer enlige/tidligere enlige der har nogle gode råd i forhold til at ændre hverdagens rutiner fra at være to voksne til kun at være en?...

Har ikke lige prøvet din situation men lyder hårdt hvis du skal stå med det hele. Måske det kunne være værd at overveje noget rengøringshjælp hvis I har råd.. Og så inddrage børnene alt efter alder.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Fremad

Her går det helt fint når jeg står med det hele selv...

Det der er vigtigst her er at gøre klar om aftenen, til om morgenen for der er der ikke plads til de store afvigelser...

Ellers så tager jeg tingene som de kommer, og bryder helved løs ja så blir der bare ikke lavet noget den dag 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Rockertand

Ms.Sunshine skriver:

Jeg er alene med 4 børn i hverdagene og nogle enkelte weekender.

Planlægning, planlægning, planlægning, alt gøres klar aftenen i forvejen, der laves altid dobbelt portion aftensmad, så der er rester eller lidt til fryseren, for de der ulvetimer med kun 2 hænder er altså ikke sjove.

De praktiske opgaver som vasketøj og tømme opvasker nås ikke altid i dagslys, men så må man jo ordne de ting, når børnene sover, jeg kommer som regel først i seng til midnat, men så har jeg også haft lidt mor-tid, hvilket er dybt nødvendigt, hvis du skal overleve, når du er på hele tiden.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Rauw

Jeg synes det er nemt at stå alene med hus og tre børn, hund og kat. Jeg bringer børnene om morgenen inden jeg tar bussen i skole, jeg henter børn når jeg har fri, vi handler ind, jeg laver mad og vasker op imens maden simre, børnene bades og puttes med en historie, jeg støvsuger og vasker tøj og rydder op hist og pist, laver lektier eller whatever, går i seng og så starter dagen forfra. I weekenden bager jeg, hygger ekstra om børnene, og gør hovederent. Det handler bare om ikke at være doven. Men fuck nogle dage er jeg så træt at jeg tror jeg dør, men jeg overlever altid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.